Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از رويترز از مانيل ، فيليپين اعلام کرد در پي انتشار گزارشهايي مبني بر دسترسي شرکت آناليتيکا کمبريج به اطلاعات کاربران شبکه فيس بوک که بيش از يک ميليون کاربر فيليپيني اين شبکه اجتماعي را نيز در بر گرفت ، تحقيقات درباره شرکت فيس بوک را آغاز کرده است.
اين اقدام فيليپين در پي تصميم اتحاديه اروپا مبني بر بررسي عميق تر موضوع بهره برداري از اطلاعات شخصي کاربران شبکه هاي اجتماعي در اهداف سياسي و اقتصادي صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آمريکا، فيليپين با يک ميليون و 170 هزار حساب کاربري در فيس بوک که تحت تاثير اين پرونده قرار گرفته اند ، بزرگترين حجم کاربراني را دارد که اطلاعات آنها در اختيار آناليتيکا کمبريج قرار گرفته است.
اداره نظارت بر حريم شخصي فيليپين در نامه اي خطاب به مارک زاکربرگ رئيس فيس بوک به تاريخ 11 آوريل با اشاره به تحقيقات درباره نحوه استفاده از اطلاعات شخصي کاربران فيليپيني ، اقدام فوري و قاطع را براي حفاظت از حريم شخصي خواستار شد .
سخنگوي فيس بوک اعلام کرد اين شرکت به حفاظت از اطلاعات شخصصي کاربران مقيد است و با مقامات فيليپيني همکاري خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت کاربران از هشدارهای آیفون

ایتنا - طبق گزارش های اخیر چالشی جدید برای کاربران آیفون ایجاد شده و آلارم های برخی دستگاه های این شرکت طبق برنامه ریزی خاموش نمی شود.
اپل این چالش را قبول کرده و اکنون مشغول حل کردن آن است.

به گزارش ایتنا از مهر، گزارش هایی از شبکه های اجتماعی در چند هفته اخیر به این چالش اشاره کرده اند و برخی کاربران معتقدند این امر به قابلیت Gaze Awareness این شرکت مربوط است.

هرچند اپل تایید نکرده دلیل واقعی این امر چیست اما کاربران سعی دارند به عنوان یک راه حل احتمالی قابلیت Gaze Awareness را غیرفعال کنند. این قابلیت را می توان از طریق تنظیمات اپلیکیشن تغییر داد.

حل این مشکل در فهرست اولویت های اپل قرار دارد زیرا آلارم قابلیتی کلیدی در هر موبایل برای زمانبندی کاربر است.

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد