Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز جمعه این هفته با شرکت آحاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز کشور ،منطقه ای و جهانی اشاره کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛نماز جمعه این هفته با شرکت آحاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز  کشور ،منطقه ای و جهانی اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندرعباس:مسئولان مشکلات ارز را پیشگیری کنند نه پیگیری/ صهیونیست سزای گستاخیش را می بیند

حجت الاسلام سید علی حسینی پور، امام جمعه موقت بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه که در مصلی بزرگ بندرعباس برگذار شد با اشاره به ضرورت بعثت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: خداوند عالمی را خلق کرده است که هیچ کس قدرت و توانایی رسیئن به آخر آن، حتی از نظر مادی را ندارد و با وجود چنین خلقت بی سابقه ای اگر پیامبران را مبعوث نمی کرد، این آفرینش ابتر می ماند و اگر خاتم الانیا (ص) را مبعوث نمی کرد، رسیئن به هدف خلقت میسر نبود.

امام جمعه موقت بندرعباس در ادامه افزود: خداوند در هر امت، پیامبری را برگزید تا مردم را به خدا پرستی دعوت و از طاغوت دور کند، اما رسول اکرم (ص)  را برای امت مشخصی مبعوث نکرد و ایشان مردم سراسر جهان را به سوی خداوند متعال خواندند.

حسینی پور با تاکید بر فضیلت های ماه رجب، تصریح کرد: در ماه رجب شبی است که از آنچه آفتاب بر آن می تابد، برتر است و خواندن زیارت عاشورا در امشب مستحب است و همچنین به خواندن زیارت امیر المومنین (ع) بسیار تاکید شده.

وی با اشاره به موقعیت کنونی نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: اکنون ملت ایران در قدرتمند ترین زمان خود به سر می برد و در تمام صحنه ها حاضر است و حرفی برای گفتن دارد که این مسئله برای ما بسیار سرنوشت ساز است.

امام جمعه موقت بندرعباس با تاکید بر تحولات جهان در طول این 40 سال، عنوان کرد: با نگاهی گذرا بر اتفاقات این چهار دهه می بینیم که چه قدرت هایی به خاک افتادند و سرآمد آن ابر قدرت شرق بود که از هم پاشید و هم اکنون نیز شاهد تضعیف ابرقدرت غرب هستیم که چیزی به پایان کارش نمانده و همین روزها سرش به سنگ می خورد و عقبگرد خواهد کرد.

حسینی پور با اشاره به چرخش انسان حول محور ایمان، اظهار کرد: داشتن جامعه ایمانی دلیلی برای در امان ماندن از دسیسه های دشمن نیست و آنان در زمینه های مختلف به میدان آمده اند و برای ضربه به این انقلاب منحصر به فرد سخت تلاش می کنند و در این میان ما نباید تنها به حرف بسنده کنیم و برای مقابله با این جریان مخرب باید چاره ای بیاندیشیم.

وی با تاکید بر اولویت پیشگیری، گفت: مردم و مسئولان باید اصولی را مدنظر قرار دهند و قبل از پیگیری، پیش بینی کنند و بنابر این دولت نه تنها باید جریان ارز را پیگیری کند بلکه باید پیشگیری کند.

امام جمعه تصریح کرد: در خصوص فضای مجازی مصوبه قابل قبولی داشتیم که در راستای آن باید به تقویت فضای بومی بپردازیم و علاوه بر آن فضای خارجی را نیز کنترل کنیم؛ کار ما نباید در همین جا به پایان برسد بلکه باید با مطالعه دقیق و فکری بلند، همه امکانات کشور و احتیاجات را ارزیابی کنیم تا غرب دیگر اجازه برنامه ریزی برای ما را به خود ندهد.

حسینی پور با اشاره به قدرت نیروهای ارتش، سپاه و بسیج، خاطرنشان کرد: امروز نیروهای ما خواب را از چشم دشمن ربوده اند و با حضور آنان کسی به خود اجازه نگاه چپ انداختن به این کشور را نمی دهد؛ این روزها گستاخی های صهیونیست ها به اوج خود رسیده است و آنان باید بدانند که این بی ادبی ها بی جواب نخواهد ماند و به زودی جواب دندان شکنی می بینند.

کیش:مخاطب شعارسال همه مردم و مسئولان هستند/ اخلاق و دینمداری درارتش امروزحرف اول را می زند

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی در از مباحث جدی دانست که باید مردم و مسئولان به آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: برای عملیاتی شدن شعار سال مردم باید به این باور برسند که حمایت از کالای ایرانی نقش مهم و سازنده ای در شکوفایی اقتصاد کشور دارد این باید درمردم ایجاد و تقویت شود.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه رسانه ها درایجاد و تقویت این باور در مردم نقش بسزایی دارند افزود: باید از تمام ابزارهای موجود برای تقویت این باور در مردم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مخاطب شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری همه مردم و مسئولان هستند تاکید کرد: دولت وظیفه دارد با قاچاق کالا و واردات بی رویه به ویژه در خصوص کالاهای غیرضروری و کالاهایی که مشابه ایرانی دارند مبارزه کند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق باید از اولویت های دولت باشد ادامه داد: دولت باید زمینه صادرات کالای ایرانی را فراهم کند، باید قوانین را تسهیل کرده اجازه و فرصت صادرات کالای ایرانی را بدهد.

وی با بیان اینکه مردم هم وظیفه دارند با خرید کالای ایرانی به تولید ملی کمک کنند افزود: استفاده از کالای ایرانی باید بخشی از دستورات زندگی مردم شود.

امام جمعه کیش اضافه کرد: باید باور کینم که حمایت از کالای ایرانی تاثیر مستقیم درشکوفایی اقتصاد کشور خواهد داشت و باید نسبت به خرید کالای ایران تعصب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ملی از مباحث جدی در تمامی کشورهای جهان است که تجربه شده و ازآن نتیجه هم گرفته اند افزود: در کشورفرانسه مردم پس از جنگ دوم جهانی و درراستای حمایت از اقتصاد کشور مصصم به خرید کالای داخلی حتی گرانتراز قیمت واقعی شدند و به شدت از خرید کالای خارجی جلوگیری کردند.

خطیب جمعه کیش با تبریک روز ارتش به دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدافند هوایی کیش وحضور با شکوه در مراسم نماز جمعه افزود: ارتش امروز ایران اسلامی ادامه ارتش رژیم ستم شاهی نیست بلکه پدیده ای نو و محصول انقلاب اسلامی است که به خوبی نوسازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در ارتش رژیم سابق اثری از دین و اخلاق دیده نمی شد افزود: ارتش امروز ایران اسلامی در حوزه دین و اخلاق نوسازی شده و در حوزه اخلاق و دینمداری حرف اول را می زند.

امام جمعه کیش با اشاره به استقلال ارتش در حوزه های مختلف اظهار کرد: در ححوزه کارایی نیز ارتش توانمندی خود در 8 سال دفاع مقدس را به منصه ظهور رساند و امروز نیز با تمام توان شاهد حمایت ارتش از انقلاب و آموزه های دینی هستیم.

وی با تبریک 27 رجب سالروز مبعث رسول اکرم به تمامی مسلمانان جهان مبعث را واقعه دینی و الهی عظیمی دانست که در آن رسالت با وجود رسول گرامی اسلام به پایان رسیده و معجزه بزرگ و جاویدان الهی در زمین شکل می گیرد و تاکید کرد: خداوند به بشریت در این روز با فرستادن رسول خود و نزول قرآن کریم منت گذاشته و سعادت دنیا و آخرت انسان را تعیین کرد.

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور پرشکوه مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

پارسیان:حفظ روحیه دهه ٦٠، رتبه برتر کشور در منطقه رقم زده است/ مسئولبن دل های خود را اشرافی گری بزدایند

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک سالروز 27 رجب مصادف با مبعث پیامبر اکرم(ص)، گفت: واقعه بعثت رسول اکرم(ص) را باید بزرگترین واقعه دینی دانست چرا که آغاز رسالت آخرین پیامبر خدا و آغاز دعوت به آخرین دین الهی و آخرین کتاب یعنی قرآن کریم است.

میرزایی، با اشاره به دیدار برخی از مسئولان کشور با مقام معظم رهبری و یادآوری نکته مهم و کلیدی روحیه انقلابی در دهه 60 تصریح کرد: اگر در منطقه دست برتر را داریم به خاطر ان است که مردمانش روحیه دهه 60 را فراموش نکردند و ان را حفظ کردند.

وی ادامه داد: در سایر حوزه های کشور مخصوصا در حوزه های مدیریتی باید مردانش به همان روحیه های خاکی و بی ریا و با صفا برگردند که چاره حل مشکلات کشور را با روحیه خدمتگزاری دهه 60 امکان پذیر است.

امام جمعه پارسیان به نابسامانی وضعیت دلار و ایجاد مشکلات ناشی از آن اشاره و عنوان کرد: متأسفانه مدتی است که اقتصاد کشور در چنبره دلار قرار گرفته و ارزش پول ملی را پایین آورده که برای رهایی اقتصاد از این چنبره لازم است اما به نظر می رسد قبل از آن باید برخی دلهای خود را از روحیه اشرافی گری بزدایند.

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به شکست های متوالی تروریست های اجاره ای در سوریه و ورود مستقیم آمریکا و روانه کردن برخی از ناوهای خود به مدیترانه برای جبران شکست های تروریست ها گفت: بعد از تهدید جدی روسیه مبنی بر پاسخ فوری به آمریکا، ترامپ ادبیات خود را عوض کرد.

میرزایی افزود: لشکرکشی یکباره آمریکا و رفتار انفعالی آنها ثابت کرد که بر خلاف آن چه که از ترامپ می گویند، او مرد تهدیدات تو خالی است و اقدامات و رجز خوانی های او جهت حفظ آبروی از دست رفته است لذا نه تنها ناجی آمریکا در حال افول نشد بلکه افول آن را سرعت بخشید.

وی،تأکید کرد: شکست امروز ترامپ قطعا بر دو تصمیم مهم آنها در اردیبهشت ماه مبنی بر خروج از برجام و انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به قدس تاثیر مهمی خواهد گذشت.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان از بزرگترین یادواره شهدای شیعه و اهل سنت در نوزده اردیبهشت با حضور حاج صادق آهنگران خبر داد و اظهار کرد: یادواره شهدا نقش مهمی در ایجاد روحیه ایثار و از خودگذشتگی دارد، یاد و خاطره شهدایی که وظیفه خود را حمایت از ولایت و انقلاب می دانستند، آنهایی که مایه افتخار و پشتوانه‌ انقلاب هستند.

امام جمعه شهرستان با قدردانی از حضور آحاد مردم، جوانان و اعضای ستاد نمازجمعه شهرستان خاطرنشان کرد: به لطف خدا در سال 96 پارسیان رتبه اول ستادهای نماز جمعه استان را کسب کرد.

سیریک:مسئله کم آبی بسیار مهم و جدی است/ مسئولان به جای مباحث حاشیه ای به فکر معیشت مردم باشند

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک افزود: امروز خروج از پیام‌رسان های خارجی به عنوان یک مطالبه عمومی باید میان مردم فرهنگ سازی و عمل شود و مسئولان نیز باید در راستای ایجاد زیر ساخت ها و  کنترل شبکه های بیگانگان در داخل کشور که با هدف ضربه به کیان و ارزش های اسلامی و اقتصادی مردم ایران است به شدت جلوگیری و ممانعت بعمل آورند.

وی اظهار کرد: امروز مسئله کم‌آبی  مسئله جدی است و لازم است که در مصرف آب به شدت صرفه‌جویی کنیم و مسئولان به جای مباحث حاشیه‌ای و بی‌نتیجه به فکر معیشت مردم باشند و باید در همه عرصه‌ها بویژه فضای مجازی مستقل شویم تا دشمنان نظام و انقلاب به راحتی نتوانند بر اوضلع و احوال ملت و جامعه ما دست رسی داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد: این روزها شاهد اخلال در بازار ارز بودیم که در مورد علت آن،‌گمانه‌زنی‌های مختلفی انجام شد و واقعیت این است که امروز اوضاع اقتصادی مردم مناسب نیست و مردم انتظار دارند دولتمردان به جای مباحث حاشیه‌ای و بی‌نتیجه به فکر مردم باشند و همه کمک کنند تا طبق منویات مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود.

وی یادآور شد: امروز بحث پیام‌رسان های خارجی مطرح است و یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی، استقلال است و ما باید سعی کنیم در همه جهات مستقل باشیم و یکی از عرصه‌های مهم امروز جامعه،‌فضای مجازی است.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: پیام‌رسان تلگرام علیرغم پیگیری مسئولان وزارت ارتباطات، به عناصر برانداز، منافقین،‌ تکفیری‌ها و ... سرویس دهی می‌کند و عملا قوانین کشور را زیر پا می‌گذارد و میلیاردها دلار توسط همین پیام‌رسان ارز از کشور خارج شده و طبق اظهار نظر رئیس بانک مرکزی، یکی از عوامل اخلال در بازار ارز،‌همین پیام‌رسان بود که این عوامل سبب شده است که امروز خروج از پیام‌رسان خارجی به عنوان یک مطالبه عمومی دنبال شود.

امام جمعه شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: البته مردم دغدغه دارند که امنیت حریم خصوصی آنها حفظ شود و رهبر معظم انقلاب در دیدارى که ظهر دوشنبه با جمعى از مسؤولان و مدیران نظام داشتند، با ابراز خرسندى از تبدیل شدن مطالبه ایجاد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌هاى اجتماعى داخلى به مطالبه‌اى عمومى، تأکید کردند: «مسؤولان باید امنیت و حریم داخلى مردم و کشور را حفظ کنند و تعرض به امنیت و حریم داخلى مردم «حرام شرعى» است و نباید انجام شود.

حیدری با اشاره به اینکه انتظار ما از دولت این است که از پیام‌رسان های داخلی حمایت کامل کنند و خدمات مورد نیاز در جهت رضایت مردم ارائه دهند افزود:از مردم هم انتظار است که بخاطر مصالح کشور،‌ صبوری کنند تا این پیام‌رسان های داخلی که به همت جوانان همین کشور ساخته است،‌روز به روز پیشرفت کنند.

امام جمعه شهرستان سیریک اضافه کرد:  یکی از گناهان کبیره، اسراف است که در قرآن و روایات مورد مذمت شدید قرار گرفته است و امروز متاسفانه بسیاری از تکلفات که مردم گرفتار آن هستند،‌مصداق اسراف است و اگر کسی بیش از شأن خویش خرج کند، اسراف کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری  گفت: در روزهای قبل،‌شاهد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور بودیم که منجر به شهادت جمعی از رزمندگان اسلام، از جمله ۶ نفر از نیروهای هوافضای سپاه شد. ان شاء‌الله سپاه قهرمان، بزودی جوابی سخت به رژیم غاصب صهیونیستی خواهد داد و این رژیم آدم کش و ظالم و زورگو به درک واصل خواهد شد.

امام جمعه شهرستان سیریک اذعان کرد: ۲۶ رجب، طبق نقلی مصادف است با رحلت حضرت ابوطالب علیه السلام، یار و پشیبان رسول خدا (ص) و پدر بزرگوار امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام هرچند برخی در ایمان ایشان تشکیک کرده‌اند،‌ولی بنا بر شواهد زیاد،‌از جمله روایات معصومین علیهم‌السلام، حضرت ابوطالب علیه السلام ایمان والایی داشته است.

این مسئول در ادامه گفت: شنبه ۲۷ رجب،‌عید بزرگ مبعث است هدف بعثت در جنبه فردی، تهذیب و تربیت انسان است و در بعد اجتماعی، اقامه عدالت اجتماعی است و امروز متأسفانه آنطور که شایسته است در جهت تحقق اهداف بعثت گام نگذاشته‌ایم وباید اخلاق اسلامی را رعایت کنیم و خودمان را اصلاح کنیم همچنین با فساد و تبعیض و نابرابری مبارزه کنیم و امروز اگر کسی فساد و تبعیض ببیند و ساکت باشد،‌به خون شهدا خیانت کرده است.

حجت السلام و المسلمین حیدری با تبریک و گرامیداشت روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی به همه غیور مردان و حافظان دلیر و شجاع ایران اسلامی اظهار کرد: بعد از کارشکنی‌ها علیه ارتش که منجر به استعفای سپهبد قرنی و سپس شهادت ایشان به دست منافقین شد،‌ جمعی از فرماندهان وقت ارتش خدمت امام رسیدند و ایشان در نامه‌ای،‌روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و مردم را به حمایت و پشتیبانی از ارتش دعوت کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود

احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیلزدگان از لحظات اولیه توسط مسوولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد و دولت در کنار مردم هست و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد و این را مطمئن باشید.

وی افزود: در بحث برق اقدامات لازم در حال انجام است و ان شاالله بزودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل شود و در ابتدا باید آب مردم به‌صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگر در این مناطق نشوییم.

وی گفت: کار اساسی برای زیرساخت ها انجام گیرد تا مشکلات کمتر شود و مردم به راحتی بتوانند با آسوده‌خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشتی باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت استان در روستاها هست لذا سرعت بیشتر در اجرای طرح های حوزه راه، برق، آب، تلفن و اینترنت و آبخیزداری در اولویت باشد، بیان کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آبهای سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در کمترین بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند. اما در ابتدا به وسیله پمپ های قوی آب داخل خانه هر چه سریعتر تخلیه شود.

وحیدی ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم و این آبی که سدها ر پر کرده است برای اشتغال و تولید مفید است.

وی از تلاش همه دست اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسولان برای رسیدگی به وضعیت سیلزدگان تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود
  • تاکیدوزیرکشور:جدیت استانداردسازی راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • دیدار امام جمعه مهریز با فرمانده پادگان ارتش در مهریز 
  • مراسم رژه نیروهای ارتش و مسلح دراصفهان