Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:15:01 GMT

طرز تهیه باقلا قاتق / طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۵۶۷۱۱

طرز تهیه باقلا قاتق / طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی

طرز تهیه باقلا قاتق / طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی / باقلا قاتق / باقلا قاتق گیلانی / غذای محلی / غذای شمالی / خورشت باقلا / خورشت باقالی / باقالی / پاچ باقلا / غذای رشتی / غذای کم هزینه / غذای خوش طعم / غذای ایرانی / غذای اسان / غذای خوش مزه / طرز تهیه / اموزش اسان / اموزش سریع / خورشت مجلسی / ماهی شور

اگر به دنبال یک غذای محلی خوش طعم و پر طرفدار شمالی می گردید، قطعا باقلا قاتق جز بهترین گزینه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غذا علاوه بر طعم خوبی که دارد، بسیار دستور پخت آسانی دارد و سریع اماده میشود هم چنین غذای کم هزینه ای می باشد.

باقلا قاتق یا همان خورشت باقالی با استفاده از یک نوع لوبیای رشتی به نام پاچ باقلا درست میشود که این نوع لوبیا مخصوص مناطق شمالی میباشد.در ادامه ی مطلب میتوانید اموزش اسان و سریع این غذای محلی خوش مزه را بخوانید.

باقلا قاتق

مواد لازم :

2 پیمانه پاچ باقلا پاک شده

1 الی ۲ قاشق غذاخوری شوید خشک

2 عدد تخم مرغ

2 الی ۳ قاشق مربا خوری سیر رنده شده

20 گرم کره

1 قاشق چایخوری زرچوبه

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه باقلا قاتق

باقلا قاتق گیلانی

سیر هارا خرد کرده ( یا می کوبیم) سپس تابه را برمیداریم و درونش روغن میریزیم. تابه را روی حرارت قرارداده و سیر را در ان می ریزیم. سیر هارا روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا قبل از اینکه رنگشان طلایی شود.

پاچ باقالی ها دو نوع هستند ، پاچ باقالای محلی بعد از پخته شدن تغییر شکل نمی دهند ولی پاچ باقالای کشاورزی زود پز هست و اگر زیاد پخته شود له می شود. پس توجه کنید از چه نوع باقالی استفاده می کنید. هم چنین برای درست کردن باقلا قاتق نباید از باقلای مازندران استفاده کرد چون این نوع از باقالی برای باقلا وابیج استفاده می شود.

پاچ باقالی ها دو پوست دارند. یه همین خاطر هنگام پوست کندن انها دقت کنید که پاچ باقالی را هم از پوست اول و هم از پوست دوم خارج کنید.( برای سهولت در انجام این کار بهتر است باقلا را از شب قبل خیس کنید.) سپس پاچ باقالی هارا داخل تابه ریخته و به مدت 2 الی 3 دقیقه همراه با سیر تفتشان میدهیم.

در نهایت نوبت به اضافه کردن سبزی اصلی این خورشت یعنی شوید خشک می رسد. توجه داشته باشید که اگر زیاد شوید خشک داخل خورشت بریزید باعث تلخی خورشت می شود. اگر دوست دارید خورشتتان شوید بیشتری داشته باشد 2 قاشق شوید برای این میزان خورشت کافی است. در غیر این صورت یک قاشق شوید هم خوب است.

بعد از اضافه کردن شوید به خورشت مواد را حدود 3 دقیقه تفت بدهید.

از انجایی که زردچوبه عضو ثابت اکثر غذاهای شمالی می باشد، در این غذا نیز مهم ترین ادویه زرد چوبه است و به همین دلیل مقداری که باید در خورشت بریزید نسبت بیشتری به خورشت های معمولی دارد.

حالا بعد از اضافه کردن زرد چوه به باقلا و سیر مواد را به مدت 2 الی 3 دقیقه دیگر تفت دهید.

همانطور که گفته شد درست کردن این غذا رمان کمی میبرد .

از ان جایی که این نوع از باقالی ها زور پخته میشوند، بنابر این لازم نیست آب زیادی داخل تابه بریزیم. یک الی یک و نیم لیوان آب جوش در تابه ریخته، کره را روی خورشت گذاشته و در تابه را می گذاریم.

حالا صبر می کنیم تا اب مواد کم شده و خورشت بپزد و جا بیفتد

بعد از این که لوبیا ها پختن و آب خورشت نیز کمتر شده بود، وقت اضافه کردن نمک و فلفل به خورشت است، خورش را کمی هم می زنیم و بعد تخم مرغ ها را به خورشت اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که تخم مرغ نباید مثل املت قاطی خورشت شوند و باید روی خورشت باقی بمانند.

در تابه را می گذاریم و صبر می کنیم تا تخم مرغ ها سفت شوند.

بعد از این که تخم مرغ ها سفت شدند و اب خورشت نیز کم شد زیر خورشت را کم می کنیم تا خورشت جا بیفتد یا به قول معروف روغن بندازد.

اگر هم می خواهید خورشتتان مجلسی تر شود میتوانید در کنار ان از ماهی شور نیز استفاده کنید.

خورشت شما حاضر است و اماده ی سرو کردن می باشد. نوش جان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت دیدنی چاپلی کباب به سبک آدم خان (فیلم)
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان