Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمّدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه تلگرام اطّلاعات کاربرانش را به فروش می‌رساند و به تمام محتوای تلفن دسترسی دارد، اظهار داشت: امروزه نرم‌افزارها این اجازه را به سازمان‌های جاسوسی می‌دهند که از موبایل یا تبلت بدون اطّلاع صاحب آن، برای فیلم‌برداری از خصوصی‌ترین لحظه‌های افراد اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعدها این اطّلاعات برای گروگان‌گیری و مجبور کردن افراد به پیگیری منافع بیگانگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدیری ابیانه، اجتناب تلگرام از قرار دادن سرورهای خود در ایران را یادآور شد و تصریح کرد: تلگرام تبدیل به محلّی برای شایعه‌پراکنی، دروغ‌گویی و جوسازی شده است.

کارشناس مسائل اقتصادی، ایجاد پول دیجیتال تلگرام با عنوان «گرام» را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در صورتی که جلوی آن گرفته نشود، میلیاردها دلار به اقتصاد کشور ضرر وارد خواهد کرد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ما از نظر تکنولوژی، توان ایجاد شبکه‌های اجتماعی با همان توانایی تلگرام را داریم تصریح کرد: مقام معظّم رهبری، سرک کشیدن به این شبکه‌ها و دسترسی به اطّلاعات خصوصی افراد را حرام اعلام کردند؛ لذا نباید نگران این بود که اطّلاعات ما توسط مسئولین امنیت کشور خودمان مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که سازمان‌های جاسوسی بیگانه، قطعاً به آن دسترسی دارند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه با روند افزایشی نرم‌افزارهای جاسوسی، این امکان فراهم شده که بدون این که صاحب موبایل مطلع باشد بخش عکس و فیلم و صدای آن به کار افتد و از این طریق، اطّلاعات افراد در اختیار دشمن قرار می‌گیرد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه‌های داخلی یک امر ضروری است و باید مورد استقبال، تشویق و تقویت دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 

مدیرعامل موسسه راوینو با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت های تولیدی مردم پایه، به شکل‌گیری زنجیره تولیدات مردمی براساس آثار ارسالی به جشنواره‌هایی مانند جشنواره مدرسه عشق تصریح کرد: حضور موسسه راوینو در جشنواره مدرسه عشق، براساس یک ماموریت و همچنین دغدغه فراگیر رقم خورد که بخش اعظم آن معطوف به ساماندهی  و به میدان آوردن ظرفیت های مردمی است. 

سلمان نصیری، مدیرعامل موسسه شتاب دهنده راوینو در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق با تأکید بر این مطلب که ساماندهی  و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی مهمترین عامل جهش تولید به‌ویژه تولید محتوای فاخر است اظهار کرد:  بسیاری از استعدادها و ظرفیت‌ها در پایان هریک از جشنواره‌ها به فراموشی سپرده شده و یا بهره‌برداری مناسبی از آنها نمی‌شود. 

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم جهش تولید با مشارکت مردمی، می‌توان از درون همین ظرفیت‌های موجود در جشنواره‌هایی مانند« مدرسه عشق»، با ایجاد بستری برای عرضه تولیدات؛ شرایط ایده آلی را برای توسعه و رونق کسب و کارهای محتوایی فراهم ساخت.

مدیر عامل مؤسسه راینو به مهجور واقع شدن برخی از تولیدات در رویدادها و جشنواره‌های مردمی اشاره و  تأکید کرد: اغلب جشنواره‌ها حول محور مساله تصویر و مولتی مدیا  برگزار می‌شوند و کمتر به حوزه صوت، پادکست و یا متن توجه می‌شود، این در حالی است که بسیاری از تولیدات فاخر از درون همین متون قوی شکل می‌گیرند.

نصیری ادامه داد:  اگر بازار مستعدی برای نمایش و عرضه محتوای نوشتاری و صوتی فراهم شود تا تولیدکنندگان فیلمنامه، مستند و... از این محتوا  بهره‌مند شوند طبعیتا آثار تولیدی از نظر کیفی، ارتقاء یافته در نتیجه شاهد رشد بازار کسب وکار در حوزه صوت و متن نیز خواهیم بود.

سلمان نصیری همچنین به لزوم ایجاد بازاری مطمئن برای توسعه کسب و کارهای محتوایی تأکید و  بیان کرد: عدم وجود بازاری مطمئن و همچنین ایجاد چرخه عرضه و تقاضایی مکانیزه در حوزه تولیدات محتوایی موجب شده تا بسیاری از آثار قابل عرضه صرفا در آرشیو جشنواره‌ها خاک بخورند. بنابر این به منظور جلوگیری از این روند، نیازمند ارائه پلتفرمی با قابلیت ایجاد چرخه ارزش آفرین محتوایی هستیم در همین راستا موسسه راوینو با توجه به توان فنی و همچنین بازارشناسی تدقیقی شرایطی را فراهم ساخته تا آثار جشنواره‌هایی مانند «مدرسه عشق» و سایر رویدادهایی که قابلیت عرضه به بازار خرید و فروش را دارند، به کسب و کارهایی پایدار برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شوند تا ان شاء الله  در آینده در عرصه های منطقه‌ای و بازارهای دلاری حضور یافته و تولیدات خود را ارائه دهند.

گفتنی است، موسسه راوینو، مرکز بین المللی توسعه محتوا است که ضمن ایجاد زنجیره کسب و کارهای محتوایی با استفاده از ظرفیت های مردمی، در توسعه کمی و کیفی محتوا نیز به عنوان یک شتاب دهنده فعالیت می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • آیا بازیکنی که روی او خطا شده باید ضربه پنالتی را بزند؟
  • نمایشی حیرت انگیز از قدرت بدون زدن ضربه کامل
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان