Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@22:57:24 GMT

ماجرای قتل دو مرد در جنگل های بابل چه بود ؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۵۷۰۱۲

سردار سید محمود میرفیضی به میزان گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۰۲:۰۶ بامداد روز گذشته، مبنی بر تیراندازی در منطقه جنگلی یکی از روستا‌های بخش بندپی شرقی بابل و قتل دو مرد در این حادثه، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان و پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار میرفیضی، اظهار گرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس با حضور در محل جنایت در بررسی‌های به عمل آمده دریافتند، دو مرد حدودا ۲۵ و ۳۵ ساله توسط قاتل یا قاتلان با سلاح شکاری به قتل رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرمانده انتظامی استان مازندران ۶ متهم به قتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند و  برابر بررسی‌های به عمل آمده پلیس، علت و انگیزه قتل اختلافات خانوادگی بوده است.

سردار میرفیضی از کشف سلاح شکاری در این راستا از متهمان به قتل خبر داد و افزود: موضوع در دست بررسی بیشتر پلیس قرار دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور

سردار وحید مجید امروز (پنجشنبه) در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: آزمون سراسری یک موضوع ملی است و از سال ۹۹ همکاری گسترده‌ای در این زمینه بین دستگاه‌ها صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: صحنه مقابله با تقلب‌های کنکور صحنه حضور مجرمان سایبری است؛ این مجرمان در سکو‌های خارجی با اولویت تلگرام، اینستاگرام و واتساپ فعالیت دارند.

وی گفت: ما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چند ماه قبل از کنکور همه تحرکات مجرمان سایبری را زیر نظر داریم. تغییر شگرد‌ها را رصد می‌کنیم به طوری که رصد عام سکو‌های خارجی بر اساس کلیدواژه‌ها نشان می‌دهد از سال ۹۹ تاکنون بیش از پنج هزار فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و در قالب کانال، گروه و لینک انجام شده است.

سردار مجید با بیان اینکه اقداماتی که از سوی پلیس فتا صورت گرفت، موجب شد این میزان فعالیت مجرمانه به ۲ هزار مورد تقلیل یابد، اظهار داشت: عده‌ای از افراد فعالیت مجرمانه را ادامه دادند و ۸۰۰ مورد شناسایی شدند و پس از بررسی‌های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال‌ها حدود ۴۰۰ نفر بودند که دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که این مجرمان سایبری در حوزه کنکور انجام می‌دادند، شامل دریافت پول‌های کلان از داوطلبان بوده است که از طریق کارت‌های بانکی، این افراد شناسایی شدند. به مرور روش‌های مجرمان سایبری پیشرفته‌تر شد و از کارت‌های بانکی اجاره‌ای استفاده کردند تا پلیس در شناسایی آن‌ها با مشکل مواجه شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه‌ای که انجام داده بودند، بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز دریافت کرده بودند.

وی گفت: برخی کلاهبرداران پیشنهاد داده بودند که کار موقعی تحویل داده می‌شود (سوالات تقلبی کنکور) که سکه طلا در ابعاد مختلف دریافت کنند. بیش از ۵۰ مورد دستگیر شدند که درخواست طلا داشتند. یا گفته بودند وسط جاده باید پول جابه جا شود.

مجید افزود: ما از ابتدای سال با هماهنگی سازمان سنجش در سراسر کشور مراکز و حتی افرادی که در سال‌های گذشته کلاهبرداری کرده اند را مورد رصد قرار دادیم. با توجه به روش‌های پیچیده‌ای که کلاهبرداران استفاده می‌کنند از حوزه بین الملل هم استفاده کرده ایم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در توصیه‌هایی که به مردم در زمینه امنیت کنکور داریم، این است که مردم شک نداشته باشند این شیوه‌ها و شگرد‌ها کلاهبرداری است. آن‌ها به دنبال یغما بردن سرمایه آن‌ها هستتد.

وی گفت: اقدامات زیادی از سوی فراجا انجام شده است. بحث بازدارندگی در زمینه امنیت کنکور مهم است که استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری شده و برگزاری کنکور الکترونیک می‌تواند به این بازدارندگی منجر شود تا کلاهبرداران جرات نکنند به این حوزه وارد شوند.

سردار مجید اظهار داشت: یکی از مولفه‌های مهم در بازدارندگی امنیت کنکور، مسایل تقنینی است. زیرا تنوع جرایم سایبری با گستردگی مواجه است.

وی گفت: فروش سوالات تقلبی به داوطلبان کنکور تنها یک جرم ساده نیست بلکه به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است. باید مجازات سنگینی در پی داشته باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم روز‌های ۷ و ۸ تیرماه برگزار خواهد شد.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • ماجرای دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
  • بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق
  • ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در تهران چیست؟
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • کشف بیش از ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بابل