Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@16:36:36 GMT

جنگ تجاری آمریکا و چین به کدام سو می‎رود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۰۳۵۴

جنگ تجاری آمریکا و چین به کدام سو می‎رود؟

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که تنها در صورتی پیوستن به پیمان تجاری اقیانوس آرام (ترانس پاسیفیک) را در نظر خواهد گرفت که «معامله‌ای بهتر» از آنچه به دولت باراک اوباما پیشنهاد شد را دریافت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از یورونیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که تنها در صورتی پیوستن به پیمان تجاری اقیانوس آرام (ترانس پاسیفیک) را در نظر خواهد گرفت که «معامله‌ای بهتر» از آنچه به دولت باراک اوباما پیشنهاد شد را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ تنها سه روز پس از آغاز دوره ریاست جمهوری خود، دستور خروج از ‌پیمان (ترانس پاسیفیک)، معاهده‌ای که در طول کمپین انتخاباتی خود بارها آن‌را «فاجعه آمیز» خوانده بود، را صادر کرده بود.

برخورداری از پشتیبانی کشورهای عضو این پیمان، اهرم فشار آمریکا در مجادلات تجاری با پکن خواهد بود.

به این ترتیب، در صورتی که چین تعرفه‌ وارادات محصولات آمریکایی را بیش از این بالا ببرد، این کشور به بازارهای دیگر کشورهای عضو با تعرفه‌های گمرکی پائین‌تر دسترسی خواهد داشت.

واکنش‎ها به خروج آمریکا از پیمان تجاری اقیانوس آرام

دولت باراک اوباما و یازده کشور از جمله ژاپن، ویتنام و سنگاپور توافقنامه تجاری «ترانس پاسیفیک» امضا کردند تا با کاهش تعرفه‌ها، از نفوذ اقتصادی چین در اقیانوس آرام جلوگیری کنند.

با این وجود کنگره آمریکا هیچگاه این پیمان را تصویب نکرد و بنابراین به مرحله اجرا نیز نرسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه ۱۲ آوریل گفت: «ما در حال حاضر با ۶ کشور از یازده کشور عضو این پیمان توافق تجاری دو جانبه داریم و در تلاشیم تا با بزرگترین کشور عضو یعنی ژاپن نیز که در طی سالها از لحاظ تجاری به ما ضربه زده به توافق برسیم.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در کدام استان ها باران می آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی، گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی در ادامه عنوان کرد: همچنین برای فردا سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضرابی خاطرنشان کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد و جمعه (۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6098201 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟