Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان، به نقل از نیوز مدیکال، محققان دانشگاه واشنگتن یک محصول مناسب و طبیعی را طراحی کرده اند که از پروتئین ها برای بازسازی مینای دندان و درمان حفره های دندان استفاده می کنند.

یافته های این تحقیق برای اولین بار در Science and Engineering ACS Biomaterials منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نویسنده اصلی مهمت سریکایا، استاد علوم و مهندسی مواد و استاد راهنمای بخش مهندسی شیمی و گروه علوم بهداشت دهان و دندان، می گوید: ” در حال حاضر رمینرالیزاسیون هدایت  شده توسط یپپتیدها یک جایگزین سالم برای مراقبت های بهداشتی است.”
محصولات زیست شناسی جدید دندانپزشکی می توانند -؛ بطور تئوری -؛ بازسازی دندانها و درمان حفره ها بدون درمان های گران قیمت و ناراحت کننده مرسوم امروزی، انجام دهند.

سارکیایا می گوید: “فرمولاسیون فعال پپتید ساده خواهد بود و می تواند در محصولات بدون نسخه (غیر بالینی) یا بالینی اجرا شود.”
حفره ها بیش از یک  مشکل هستند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، حفره های دندانی در تقریبا هر گروه سنی تاثیر می گذارند و با نگرانی های جدی سلامت همراه می شوند. علاوه بر این، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم درمان حفره های دندانی و بیماری های مرتبط با آن، بار اقتصادی زیادی برای افراد و سیستم های مراقبت های بهداشتی ایجاد کرده است.
سامی داگن، استاد دانشکده دندانپزشکی ترمیمی در دانشکده دندانپزشکی، می گوید: “باکتری متابولیسم شکر و سایر کربوهیدرات های قابل اشتعال در محیط های خوراکی و اسید، به عنوان یک محصول جانبی، مینای دندان را از بین می برد.”
اگرچه فاسد شدن دندان در مراحل اولیه آن نسبتا بی ضرر است، اما هنگامی که حفره از طریق مینای دندان پیشرفت می کند، نگرانی های جدی سلامتی بوجود می آید. اگر نابود شود، پوسیدگی دندان می تواند منجر به از دست رفتن دندان شود. این می تواند عواقب نامطلوب روی دندان های باقی مانده و حمایت از بافت ها و سلامت عمومی بیمار، از جمله شرایط تهدید کننده زندگی را نشان دهد.

بهداشت دهان و دندان بهترین پیشگیری است، و در طول نیم قرن گذشته، مسواک زدن و نخ ریسی باعث کاهش قابل ملاحظه تاثیر حفره ها برای بسیاری از آمریکایی ها شده است. با این حال محققان می گویند که هنوز برخی از گروه های اجتماعی و اقتصادی از این بیماری رنج می برند. و طبق گزارش های اخیر مرکز های کنترل و پیشگیری از بیماری، شیوع حفره های دندان در آمریکایی ها دوباره افزایش یافته است، پسرفت در پیشرفت مبارزه با این بیماری است.

تیم UW یک روش برای تعمیر مینای دندان با الهام گرفتن از پروتئین های ساخت دندان طبیعی خود بدن ارائه کرده است، محققان این کار را با گرفتن جوهر آملوژنین انجام دادند. یک پروتئین مهم برای تشکیل مینای دندان سخت است.
  برای طراحی پپتیدهای حاصل از آملوژنین که مواد معدنی زیستی و عامل اصلی کلیدی در تکنولوژی جدید هستند. روند بهبودی بیولوژیک، ساختار معدنی موجود در مینای دندان بومی را بازسازی می کند.

دنیز یوسئوی، همکار نویسنده و دانشجوی دکترا دانشگاهUW ، می گوید: “این پپتیدها بر روی سطوح دندان متصل شده و استخراج یون های کلسیم و فسفات می کنند.”
فن آوری فعال با پپتید منجر به رسوب ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر بعد از هر استفاده از مینای دندان جدید روی دندان  می شود.
هنگامی که به طور کامل توسعه داده می شود، تکنولوژی را می توان در هر دو حالت خصوصی و بهداشت عمومی، خمیر دندان زیستی، ژل ها، راه حل ها و کامپوزیت ها به عنوان یک جایگزین ایمن برای روش های درمان دندانپزشکی موجود استفاده کرد. این تکنولوژی مردم را قادر می سازد روزانه به عنوان بخشی از مراقبت های دندانپزشکی پیشگیرانه بازسازی و تقویت مینای دندان را انجام دهند. انتظار می رود که برای بزرگسالان و کودکان استفاده شود.

 

انتهای پیام/

معصومه صادقی

https://www.news-medical.net/news/20180412/New-biogenic-dental-product-uses-proteins-to-rebuild-teeth-treat-cavities.aspx

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»