Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:50:06 GMT

رونمايي از ده المان پرنده سيمرغ در نيشابور

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۰۹۳۱

رونمايي از ده المان پرنده سيمرغ در نيشابور

خبرگزاري آريا-

شهردار نيشابور از رونمايي ده المان پرنده سيمرغ شيخ فريدالدين  عطارنيشابوري همزمان با 25فروردين  سالروز بزرگداشت اين عارف وشاعر  شهير ايران وجهان خبرداد .

 

به گزارش خبرنگار آريا در نيشابور ،

شهردارنيشابور و  قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملي عطار نيشابوري اظهار کرد: همزمان با 25فروردين  سالروز بزرگداشت شيخ فريدالدين عطار نيشابوري به همت معاونت عمران و معاونت خدمات شهري ساخت و نصب المان ده پرنده از سي پرنده تشکيل دهنده سيمرغ شيخ فريدالدين  عطارنيشابوري صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علي نجفي گفت: المان ده پرنده از سي پرنده سيمرغ که تمامي از جنس بتن مسلح و در ابعاد متغير بين 2 تا 4 متر و تقريبا 20 برابر اندازه واقعي هر پرنده  است   توسط استاد رضا هادياني و ميثم هادياني ساخته و در محل بزرگترين المان سيمرغ جهان در حاشيه فرهنگسراي سيمرغ نيشابور نصب گرديده است.

وي  خاطرنشان کرد: هدف از ساخت اين المانها بيان پيام شيخ فريدالدين عطار نيشابوري از زبان پرندگان(منطق الطير) و رسيدن به سيمرغ بزرگ مي باشدکه مراد از پرندگان در اين راه سالکان راه حق و مراد از سيمرغ وجود حق تعالي است.

نجفي يادآورشد:نصب اين پرندگان بر روي ستونهاي اطراف المان بزرگ سيمرغ فعلا بطور موقت بوده و در آينده هر پرنده با توجه به پيام و علت طيران و همچنين با توجه به زيستگاه آن در اطراف سيمرغ بزرگ(بوستان عرفاني سيمرغ) در محل مناسب و بر روي پايه هايي که منقوش به اشعار شيخ عطار مي باشد منتقل و نصب خواهد گرديد.

وي  تاکيد کرد: المان ده پرنده از سي پرنده سيمرغ با  اعتباربالغ بر 700 ميليون ريال توسط شهرداري نيشابور ساخته شده است.

شهردارنيشابور و  قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملي عطار نيشابوري تصريح کرد: روند ساخت المان هاي ديگر پرندگان سيمرغ  ادامه دارد و با اميد به خدا در آينده نزديک شاهد نصب و تکميل ساخت پروژه بوستان عرفاني سيمرغ خواهيم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار