Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:44:11 GMT

آژانس بین المللی انرژی: اوپک به خواست خود رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۱۰۴۸

آژانس بین المللی انرژی: اوپک به خواست خود رسید

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، ظاهرا اوپک و متحدانش ماموریت خود یعنی کاهش سطح ذخایر جهانی نفت را به ارقام مورد نظر به انجام رسانده اند. ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد بین الملل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی که وظیفه آن هماهنگ سازی سیاست های کشورهای صنعتی در زمینه انرژی است اعلام کرد، حجم ذخایر نفتی در کشورهای توسعه یافته ممکن است تا ماه می به رقم متوسط 5 ساله برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سطحی است که اوپک برای حجم ذخایر نفتی هدف گذاری کرده بود.

در گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی آمده است: «وظیفه ما نیست که از سوی کشورهای عضو توافق وین (توافق کاهش تولید) اعلام کنیم که ماموریت به انجام رسیده، اما اگر چشم انداز ما دقیق باشد، به نظر می رسد که این مر محقق شده است.»

اوپک روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که میزان ذخایر نفتی در کشورهای توسعه یافته تنها 43 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال اخیر است. ارزیابی آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که این رقم تا پایان ماه فوریه تنها 30 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال اخیر بوده است.

آژانس بین المللی انرژی همچنین گفته، هرچند میزان تولید نفت تولید کنندگان غیر اوپکی در سال جاری میلادی 1.8 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت، اما این رقم برای تامین تقاضای جهانی که انتظار می رود 1.5 میلیون بشکه در روز یا حدود 1.5 درصد افزایش یابد کافی نخواهد بود.

اوپک در ماه مارس روزانه 31.83 میلیون بشکه نفت تولید کرد که پایین تر از رقم 32.5 میلیون بشکه ای تعیین شده برای سقف تولید این سازمان تا پایان سال است.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی همچنین آمده است: «برآوردهای ما نشان می دهد که اگر تولید نفت اوپک در سال جاری ثابت باشد و اگر چشم اندازهای ما برای تولید غیر اوپکی ها و تقاضا برای نفت بدون تغییر باقی بماند، میزان ذخایر نفت جهان در سه ماهه دوم تا پایانی امسال به میزان حدود 600 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.»

انتهای پیام/47

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس

دریافت 25 MB کد خبر 6094049

دیگر خبرها

  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند