Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:37:11 GMT

جشن مبعث رسول‌ اکرم (ص) در ری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۱۲۲۸

جشن مبعث رسول‌ اکرم (ص) در ری برگزار شد

شهر ری - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن 27 رجب سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، جشن های عید مبعث در شهرستان ری با شکوه هر چه تمامتر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، اهالی شهرری، باقرشهر، کهریزک، حسن آباد دیشب وامروزدر مساجد و حسینه‌ها حضور یافته و به جشن و سرور و شادی پرداختند.
شب گذشته بعد از اقامه نماز جماعت در مساجد، برنامه‌های تلاوت قرآن، آیین های نعت خوانی وفرستادن صلوات دسته جمعی و سخنرانی روحانیان دراین شهرها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین تعدادی از دختران و پسران جوان، روز بعثت خاتم پیامبران را برای آغاز پیوند زناشویی و ازدواج خود برگزیده وبا برگزاری جشن هایی امروز را روز که با عید بزرگ مبعث تقارن دارد بعنوان روز عقد و پیمان زندگی مشترک خود قرار‌ دادند.
مراسم باشکوه مبعث جمعه شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری در حرم عبدالعظیم (ع)، با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و مدیحه سرایی علی مهدوی نژاد برگزار شد که به شرکت کنندگان در این مراسم به قید قرعه هدایای متبرکه اهداء شد .
برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع ویژه عید مبعث در بقاع متبرک امامزاده عبدالله، شیخ صدوق، بی بی زینب، امامزاده هادی، بی بی شهربانو، بی بی زبیده، امامزاده ابوالحسن، امامزاده ابراهیم و اسماعیل و سایر بقاع متبرکه برگزارشد.
به مناسبت عید مبعث 22 مبلغ روحانی در مساجد شهر و روستاهای این شهرستان حاضر شده و به پیرامون تبیین شخصیت پیامبر (ص) سخنرانی کردند.
اهالی شهر نیزبا سرور و شادمانی و همچنین چراغانی کردن مساجد، مراکز فرهنگی، معابر، ادارات و سازمان های دولتی این عید را با پخش شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه های صلواتی گرامی داشتند.
27 رجب مصادف با سالروز بعثت و برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر اسلام است.
6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جشن مبعث ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)