Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به ۵۶ گزارش و ۱۸ تذکر شورای نظارت بر صداوسیما درباره برنامه‌های نوروزی، تاکید کرد که مواردی همچون سانسور لوگوی تیم فوتبال آ.اس.رم و برنامه کلاه‌قرمزی جزء موارد تذکر بوده و گفت که باوجود آن‌که درگذشته تعامل مناسبی میان مسئولان صداوسیما و شورای نظارت وجود نداشت، اکنون همکاری مسئولان صداوسیما با شورای نظارت بهتر از ادوار گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تشکیل جلسه شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما درباره برنامه‌های نوروزی در هفته گذشته، اظهار داشت: این جلسه برگزار شد و شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما برنامه‌های نوروزی صداوسیما را مورد بررسی قرار داد و در مواردی از مسئولان صداوسیما و برنامه‌سازها گزارش خواست و در مواردی نیز به مسئولان سازمان صداوسیما تذکراتی را داد.
وی خاطرنشان کرد: شورای نظارت همچنین مجموعه تذکرهای خود را برای اصلاح در برنامه‌های آینده سازمان صداوسیما در اختیار مسئولان این سازمان قرار داد.
عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما با بیان این‌که موارد و جزئیات این تذکرها در ادامه ازطریق دبیرخانه شورای نظارت بر رییس و معاونت‌های مختلف صداوسیما منعکس خواهد شد، تاکید کرد: درمجموع مواردی که ازسوی دبیرخانه شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما مورد بررسی قرار گرفت، ۵۶ مورد گزارش شده بود که شورای نظارت، تذکرات لازم را درباره ۱۸مورد از این تعداد برای اصلاح در روند برنامه‌سازی‌ها در صداوسیما اعلام کرد.
او در پاسخ به این پرسش که آیا برخی موارد پرحاشیه‌تر همچون سانسور لوگوی تیم فوتبال آ.اس.رم یا موضوع مربوط به یک برنامه کودک تلویزیونی که منجر به نارضایتی اعراب استان خوزستان و ناآرامی‌هایی در بخش‌هایی از شهر اهواز شد، جزء این موارد تذکر بوده است، خاطرنشان کرد: همه این موارد جزء تذکرها بوده و اتفاقاً به‌جز این چند نمونه، موارد متعدد دیگری نیز ازسوی شورای نظارت مورد تذکر قرار گرفته است.
نماینده اصولگرای فریمان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این پرسش که باتوجه به آن‌که نظارت شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما ذاتاً نظارت پس از پخش است، آیا اساساً این تذکرها تاثیر عملی در روند کاری صداوسیما نیز خواهد داشت، گفت: به هر حال بسیاری از موارد تذکر شورای نظارت عملاً منجر به اصلاح شده است.
او با تاکید بر این‌که نظارت و تذکرهای شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما عمدتاً بر مسائل محتوایی مترتب است، گفت: در همین تذکرهای ۱۸ گانه اخیر، مواردی بوده که مثلاً تذکر ارتباطی به برنامه نداشته و صرفاً درباره نوع، رنگ یا نور به‌کاررفته در دکورها، نحوه دیالوگ‌ها یا حتی پیام‌های بازرگانی خاص در میان یک برنامه، به این دلیل که احیاناً منجر به نوعی هنجارشکنی‌ها شده است، تذکرهایی دادیم.
وی افزود: در عین حال مواردی از تذکرها هم درباره محتوای برنامه‌ها یا نحوه سانسورها در یک برنامه بوده که مورد اشاره قرار گرفت. همچنین بخشی از تذکرهای ارائه شده به اصطلاح «روندی» بوده و بر نوع دیالوگ‌ها، نوع ادبیات یا نوع هنجارهای تبلیغ‌شده در یک برنامه یا فرهنگ‌سازی‌ها ناظر بوده که البته در تمامی این موارد هدف ما، اصلاحی است.
این نماینده مجلس ضمن تقدیر از نحوه تعامل مسئولان فعلی صداوسیما با شورای نظارت بر عملکرد این سازمان اعلام کرد: هم‌اکنون تقریباً درباره تمامی مواردی که از صداسیما گزارش خواستیم، از معاونت‌های مختلف پاسخ می‌گیریم و بعضاً این پاسخ‌ها به‌صورت مکتوب است.البته امروز هم نه این‌که تمامی موارد مورد توجه قرار می‌گیرد اما باتوجه پیگیری ویژه شورای نظارت و تاکید ریاست سازمان بر لزوم تعامل هرچه بیشتر، اکثر موارد با پاسخ مکتوب صداوسیما همراه می‌شود که جای تقدیر داردایلنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • روایت کسری ناجی از سانسور گزارشش توسط ارتش اسرائیل