Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@09:18:34 GMT

کشاورزان در مدیریت منابع آب مشارکت کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۲۱۱۰

کشاورزان در مدیریت منابع آب مشارکت کنند

خبرگزاری شبستان: فرماندار بندر آستارا گفت: کشاورزان در مدیریت منابع آبی موجود برای استفاده شالیزارها با دستگاه های اجرایی مربوطه مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، یونس رنجکش، فرماندار آستارا در کمیته تخصیص آب این شهرستان به کاهش نزولات جوی اشاره کرد و گفت: احتمال دارد با این وضعیت که در کاهش نزولات جوی وجود دارد در فصل زراعی در تامین آب مورد نیاز کشاورزان با مشکل روبرو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا به لحاظ وضعیت و شرایط محیطی و جغرافیایی آن فاقد برخورداری از تاسیسات ذخیره  آب است، افزود: سال هاست که به روش های سنتی با بهره مندی از آب بندان ها، چاه ها و آب های سطحی و رودخانه ها آب مورد نیاز کشاورزی منطقه تامین می‌شود که باید امسال با مدیریت داشته های موجود بهره وری بهتری از آب داشته باشیم.

 

فرماندار بندر آستارا به آغاز اجرای ساخت سد لاستیکی در روستای خانه های آسیاب اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم این سد تا پایان سال ۹۷ شاهد به بهره برداری برسد تا مشکلات آب شرب و کشاورزی منطقه تا حدودی برطرف شود.

 

رنجکش به احتمال وجود مشکلات ناشی از کمبود آب در شهرستان آستارا اشاره کرد و از کشاورزان خواست نسبت به انجام بیمه محصولات اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: از بخشداران ، دهیاران و اداره جهاد کشاورزی می‌خواهم تا درهدایت کشاورزان برای بهره مندی از مزایای بیمه محصولات اقدام لازم را بعمل آورند.

 

رنجکش در پایان دستور داد اقدامات مربوط به برق دار کردن چاه های کشاورزی و همکاری دستگاه های مسئول برای تامین سوخت موتورها و برگزاری جلسه با آب داران و سر آبیار‌ها انجام شود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خبرگزاری شبستان شبستان یزد شهید مدافع حرم ارز حمایت از کالای ایرانی دولت ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور بیرجند تشییع پیکر شهید مدافع حرم کمیته تخصیص آب مدیریت منابع آب بندر آستارا کشاورزان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب