Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:56:57 GMT

30 چشمه دائمی در شهرستان کوهرنگ خشک شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۳۸۷۸

30 چشمه دائمی در شهرستان کوهرنگ خشک شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع 10 سال متوالی خشکسالی در استان 30 چشمه دائمی تامین کننده آب مناطق روستایی شهرستان کوهرنگ خشک شد.

تورج احمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چشمه ها با قدمتی بیش از 50 سال، جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر از روستائیان شهرستان کوهرنگ را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خشکسالی های اخیر دبی آب چشمه کوهرنگ را از 600 به 300 لیتر کاهش داده و همین موضوع تامین آب برای مناطق روستایی این شهرستان را به ویژه در فصل تابستان با چالش مواجه کرده است.
احمدپور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 90 روستا در استان از نعمت آب لوله کشی بهره مند شدند، تصریح کرد: با این وجود در فصل تابستان 40 روستای استان که بیشتر در شهرستان لردگان واقع هستند با تانکر آبرسانی می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری، جمعیت روستایی بهره مند از آب آشامیدنی این استان را 135 هزار نفر در قالب مجتمع ها و طرح های آبرسانی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در حالی که چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون است اما بیش از 90 درصد نیاز آبی خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می کند که با توجه به خشکسالی های یک دهه اخیر، تغییر اقلیم و تبدیل بارش ها از برف به باران، چشمه ها و سفره های آب زیرزمینی با افت شدید مواجه و تامین آب برای مناطق شهری و روستایی استان را با چالش جدی مواجه کرده است.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد
7363/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی خشکسالی چشمه کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
- همایش پیاده روی بانوان در بلداجی به مناسبت روز زمین هوای پاک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد