Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:49:43 GMT

اخلاق‌مداری و وحدت مهمترین درس پیامبر برای ما است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۴۲۵۸

اخلاق‌مداری و وحدت مهمترین درس پیامبر برای ما است

آیت الله محمود محمدی عراقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیگر پیام بعثت رسول خدا پیروی از همه تعالیم پیامبر(ص) به ویژه در برقراری اخوت و برادری در جامعه اسلامی و مقابله با تفرقه و اختلاف افکنی بین برادران دینی است.
وی گفت: مبعث رسول اکرم (ص) بزرگترین روز تاریخ بشریت است که در آن جامعه اسلامی به رشد و بلوغی رسید که توانست شایسته مبعث و آخرین کتاب آسمانی و وحی بزرگ الهی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به اعتقاد او، بالاترین معجزه پیامبر اسلام تشکیل جامعه اسلامی و حکومت دینی در نقطه ای از جهان بود که عقب افتاده ترین فرهنگ، تمدن و اخلاق انسانی را داشت و در نتیجه آن در طی مدتی کوتاه تحولی بزرگ در جامعه آن دوران ایجاد شد.
این استاد اخلاق اضافه کرد: آنچه توانسته دلهای ملت ها را فتح کند و آثار آن روز به روز بیشتر شود، پیام معنوی پیامبر اسلام و انسان سازی مبعث است.
به گفته محمدی عراقی 'البته دشمنان از دیگر پیام های مبعث یعنی توحید و مقابله با کفر و ظلم بشدت در هراس هستند زیرا نتیجه آن را پایداری ملت های مظلوم و بی دفاع مقابل استکبار می دانند.'
عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از جدیدترین مصادیق ظلم و زورگویی را جنایت اخیر آمریکایی‌ها با همراهی فرانسه و انگلیس علیه ملت سوریه دانست و گفت: این کشورها در حمله موشکی روز شنبه به سوریه باز هم همه ارزش های انسانی و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشتند در حالی که از اقدام های مشابه در کشورهای یمن، عراق و افغانستان نتیجه ای نگرفته اند.
پبامبر اسلام (ص) در روز 27 رجب سال 40 عام الفیل، (13 سال پیش از هجرت) و در غار حرا از سوی خداوند متعال به عنوان آخرین پیامبر الهی مبعوث شدند.
7444/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اخلاق جامعه اسلامی سوریه عضو مجلس خبرگان رهبری آمریکایی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان و در نشستی با مدیر مرز عراق به منظور بررسی وضعیت مرز و تسهیل در تردد صادرات و ترانزیت، گفت : پرویزخان یک مرز مهم برای استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق است که تلاش ما و تاکید استاندار کرمانشاه در سفر اخیر به عراق، کمک به ایجاد یک فضای آرام و سرشار از آرامش برای تجار ۲ طرف است.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مرز رسمی پرویزخان بسیار بالا و زیاد است و می‌توان آن را توسعه داد از این رو می‌توانیم با کمک ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق وضعیت بهتری را در این مرز رسمی فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با انتقاد از وضعیت ترافیک موجود مرز پرویزخان گفت: هدف ما تردد و روان‌سازی در سایه امنیت و آرامش برای جمهوری اسلامی ایران و عراق است و بخشی از مسائل با کمک ۲ طرف برطرف شده و مشکلات موجود احصا و موضوعات و موارد مورد بحث در این نشست در استان کرمانشاه مطرح می‌شود و تلاش می‌کنیم آن‌ها را مرتفع کنیم.

شعبانی گفت: ما با اقلیم کردستان عراق احساس برادری و یگانگی داریم و حسن همجواری را رعایت می‌کنیم و برای برقراری و تامین و حفظ امنیت وظیفه داریم و آن را انجام می‌دهیم.

مدیر مرز پرویزخان عراق در این نشست با بیان اینکه این مرز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، گفت: روابط اجتماعی و همسایگی بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم و هدف ما افزایش مراودات تجاری و ظرفیت‌های اقتصادی در این مرز رسمی است.

عباس اسماعیل علی افزود: دنیای امروز، دنیای تجارت و توسعه است و ما نیز هدفمان گسترش مناسبات تجاری است و فضای بسیار خوبی را برای فعالیت تجار و رانندگان ایرانی و عراقی در مرز پرویزخان عراق فراهم کرده ایم و متقابل نیز انتظار داریم تا فضای مناسبی برای فعالیت تجار و رانندگان عراقی فراهم باشد.

وی اظهار کرد: هدف ما این است که مشکلات موجود در مرز با همکاری جمهوری اسلامی ایران برطرف شود تا فضای کسب و کار بهتری فراهم گردد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب