Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@22:25:21 GMT

شوک فدراسیون جهانی به وزنه برداری ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۴۲۹۴

به گزارش وانانیوز، 

 در حالی که تا المپیک 2016 در رشته وزنه برداری هر کشور می توانست 6 سهمیه کسب کند و به دلخواه وزنه برداران خود را به این رویداد بزرگ اعزام کند؛ شرایط برای المپیک 2020 محدود و سخت شده است.


طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری سهمیه های کشورها بر اساس نمونه های مثبت آنها از المپیک 2008 تا قبل المپیک 2020 محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس IWF اعلام کرد ایران هم با 10 نمونه مثبت تنها چهار سهمیه مردان و زنان( هر کدام دو سهمیه) در المپیک توکیو خواهد گرفت. کشورهایی نظیر روسیه و چین که در سال های اخیر بیشتر نمونه مثبت داشتند، کمتر از این سهمیه دارند که کار را برای آنها سخت تر هم می کند.


با توجه به اینکه ایران در وزنه برداری زنان هنوز حرفی برای گفتن ندارد و حتی تا به حال در رقابت های بین المللی هم شرکت نکرده، بدین ترتیب از المپیک بعدی فقط 2 سهمیه می تواند در بخش مردان داشته باشد که کاهش چشمگیری نسبت به دوره های قبلی است که حداقل 5 وزنه بردار در المپیک از ایران حضور داشتند.


این تصمیم شوکه کننده که یکی از رشته های مدال آور ایران در المپیک را با محدودیت بزرگی مواجه می کند، با واکنش رییس فدراسیون وزنه برداری همراه بوده است. علی مرادی در این باره  گفته است: «این تصمیمی که هیات رییسه فدراسیون جهانی گرفته به کشورها ابلاغ شده است و ما نیز آن را دریافت کرده‌ایم. ما به شدت از سیاست های مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی وزنه برداری حمایت می کنیم اما ایران مدت سه سال است که مورد خاصی نداشته و حتی توانسته به صورت پاک قهرمان جهان شود از این رو این تصمیم را عادلانه نمی دانیم. مطمئنا اعتراض خودمان را اعلام می کنیم تا هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه برداری مجددا بررسی های بهتری را انجام دهد. احساس می کنم حق کشورهایی که با دوپینگ مبارزه می کنند رعایت نشده است.»


حالا باید دید فدراسیون ایران قدرت تغییر در تصمیم اتخاذ شده از سوی هیات رییسه فدراسیون جهانی را دارد یا اینکه پولادمردان از این پس فقط باید به فکر 2 سهمیه در المپیک 2020 باشند که شانس آنها را کم و کار کادرفنی را سخت می کند. در المپیک 2016 ایران در 4 وزن نماینده داشت و در نهایت 2 مدال طلا هم توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی کسب کرد.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه از ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌ها تنها فرد قهرمان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.

 در بخش زنان ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران اعزام می‌شوند تا برای کسب این سهمیه تلاش کنند. تا به حال ندا شهسواری موفق شده دو بار این سهمیه را از آن خود کند.  

مهشید اشتری در مورد شرایط آمادگی خود و اردوهای تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و قبل از آن هم در مسابقات لبنان، ‌عربستان، آلمان و چک شرکت کردم. اردوی فعلی هم تا زمان اعزام ادامه دارد. در حال حاضر شرایط خوب است و تمریناتمان را دنبال می‌کنیم اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم که در انتخابی المپیک به اوج آمادگی برسیم.

او با بیان اینکه انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، تاکید کرد: شاید یک بار فرصت حضور در این مسابقات را داشته باشم چون نمی‌دانم چهار یا هشت سال دیگر چه می‌شود. وقتی الان چنین موقعیتی پیش آمده تمام انگیزه و هدفم را می‌گذارم. من و خانم شهسواری هر دو انگیزه داریم. خانم شهسواری دو بار به المپیک رفته و برایش افتخار است که برای سومین بار برود. برای من هم افتخار است که اولین حضورم را تجربه کنم.

اشتری ادامه داد: خیلی امید دارم که امسال سهمیه برای ایران است اما فرقی نمی‌کند من بگیرم یا خانم شهسواری. شاید برخی بگویند شانس ما با کشورهای دیگر ۵۰، ۵۰ است اما معتقدم احتمال ۸۰ درصد می‌توانیم سهمیه را بگیریم. مهم این است که زنان تنیس روی میز ایران سهمیه را بگیرد.

او در واکنش به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسابقات بیشتری اعزام شده است، ‌بیان کرد: همه این مسابقات را با هزینه شخصی رفتم. شروع کارم از ۶ ماه قبل و هدفم از اعزام هم انتخابی المپیک بود.

دیگر خبرها

  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد