Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر گزارش های منتشر شده، تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا برای دومین هفته ی متوالی افزایش یافته و به ۸۱۵ عدد رسیده است. تعداد دکل های نفتی آمریکا در حالی افزایش یافته که با رسیدن قیمت نفت به بالاترین حد خود از ۳ سال پیش تا کنون انتظار می رود که شرکت های نفتی بر میزان هزینه های خود برای استخراج نفت بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، گزارش های موسسه ی بیکر هیوز نشان می دهد که در هفته ی منتهی به ۱۳ اپریل آمریکا با افزایش دادن ۷  دکل نفتی مجموع دکل های نفتی خود را به ۸۱۵ عدد رسانده است. لازم به ذکر است که این تعداد از دکل نفتی فعال در آمریکا در بالاترین سطح خود از ماه مارچ سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون قرار دارد. همچنین، متوسط تعداد دکل های نفتی و گازی فعال آمریکا در سال جاری میلادی ۹۷۲ عدد ثبت شده است. باید به این نکته اشاره گردد که مجموع دکل های نفتی و گازی این کشور در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ میلادی به ترتیب ۸۷۶، ۵۰۹ و ۹۷۸ عدد بوده است.  افزون بر این، تحلیلگران اقتصادی حوزه ی انرژی موسسه ی سیمونز آمریکا در پیش بینی جدید خود اعلام کرده اند که مجموع دکل های نفتی و گازی این کشور در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۱۰۱۳ و ۱۱۲۹ عدد خواهد بود.

باید خاطر نشان گردد که در هفته ی گذشته مبادله ی آتی نفت خام آمریکا با قیمت حدودا ۶۷ دلار در هر بشکه انجام شد.در أواخر ماه ژانویه ی سال جاری میلادی، قیمت نفت با فتح قله ی ۶۶.۶۶ دلار در هر بشکه به بالاترین حد خود از ۳ سال پیش تا کنون رسیده بود. این در حالی است که میانگین قیمت نفت خام آمریکا در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۵۰.۸۵ و ۴۳.۴۷ دلار بود. افزون بر این، در روزهای گذشته مبادله ی آتی نفت خام آمریکا برای  سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب با قیمت ۶۶ و ۶۱ دلار صورت گرفته است.

علاوه بر این، اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا ‍پیش بینی کرده است که آمریکا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی ۱۰.۷ و ۱۱.۴ میلیون بشکه نفت در روز تولید خواهد کرد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ این کشور به طور متوسط ۹.۳ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده بود.

در پایان باید اشاره گردد که با وجود احتمال افزایش قیمت نفت در سال  ۲۰۱۸ در مقایسه با سال گذشته میلادی، گفته می شود که شرکت های آمریکایی فعال در حوزه ی نفت به میزان ۱۱ درصد بر هزینه های جاری خود خواهند افزود. در این خصوص، محاسبات موسسه مالی  Cowen نشان می دهد که این شرکت ها در سال ۲۰۱۸ میلادی حدودا ۸۰.۵ میلیارد دلار برای استخراج نفت و اتمام ‍پروژه های جاری صرف خواهد کرد. این در حالی است که این شرکت ها در سال ۲۰۱۷ برای پروژه های نامبرده ۷۲.۴ میلیارد دلار هزینه کرده بودند.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • دومین برد متوالی نساجی با ساکت/ ذوب‌آهن باز هم در خانه شکست خورد
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان