Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@14:39:30 GMT

ضمانت بانک‌های اماراتی به ۱۰۶ میلیارد دلار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۴۴۹۵

بانک مرکزی امارات متحده اعلام کرد که ضمانت بانک های امارتی به ۱۰۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ترید عربیا، بانک های اماراتی ضمانت نامه خود را در ماه فوریه سال جاری میلادی به ۳۸۹.۴ میلیارد درهم معادل ۱۰۶ میلیارد دلار افزایش دادند؛ در حالی که این رقم برای ماه ژانویه ۳۸۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۸ میلیارد درهم بوده است. همچنین انتظار می رود که ضمانت بانک های اماراتی در بخش های مختلف صنعت روبه افزایش باشد.

از جمله دلایل افزایش ارزش ضمانت های بانکی به شکوفا شدن اقتصادی در تمام قسمت ها به ویژه در پلت فورم تجاری که عامل اصلی اقتصاد ملی در امارات محسوب می شود، بر می گردد. بر اساس آمار بانک مرکزی امارات، در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی و در سه ماه سوم و چهارم آن در میزان ضمانت های بانکی به ترتیب ۳۸۵.۹ میلیارد درهم و ۳۸۴.۴۷ میلیارد درهم روند نزولی به وجود آمد.

ضمانت نامه بانکی تعهدی است که بانک در قبال قرارداد متقاضی با کارفرما صادر می نماید و در صورت درخواست کارفرما به هر دلیل بانک وجه ضمانت نامه را بدون قید و شرط به کارفرما " ذینفع "پرداخت می نماید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟