Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@13:05:37 GMT

وضعیت تجهیزات ورزشی مدارس مطلوب نیست!

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۴۵۱۱

وضعیت تجهیزات ورزشی مدارس مطلوب نیست!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در خصوص نقش ورزش در ایجاد نشاط دانش آموزان گفت: ما یک درس تربیت بدنی داریم و یک فعالیت های ورزشی. هم خروجی درس تربیت بندی و هم فعالیت های ورزشی منجر به بازی می شود و این بازی موجب شادی و نشاط در دانش آموزان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان هم این درس را دوست دارند اگر به پیشینه تربیت بندی در سنوات گذشته برگردیم می بینیم که این درس خیلی مورد علاقه دانش آموزان است در طول هفته هم انتظار می کشند که که ساعت درس تربیت بدنی فرا برسد.

تربیت بدنی برای ایجاد نشاط در دانش آموزان کافی نیست!

وی درباره عدم کفایت این واحد درسی برای ایجاد نشاط در دانش آموزان اظهار داشت: درس تربیت بدنی کفاف این قضیه را نمی دهد چون دانش آموزان ما در طول هفته یک ساعت و نیم تا دو ساعت درس تربیت بدنی دارند که آن هم سر فصل های خاص خودش را در حیطه های دانشی، نگرشی، مهارتی و آمادگی جسمانی دارد. دبیر تربیت بدنی هم سعی می کند طبق این سرفصل ها با استفاده از کتاب راهنمای معلم، کلاس خود را مدیریت و سازماندهی کند اما در آموزش و پرورش مخصوصا در این چند سال اخیر برنامه های مختلفی سیاست گذاری شده است و در سراسر استان ها در ادارات آموزش و پرورش این سیاست ها به صورت برنامه های عملی اجرا می شود.

جعفری با اشاره اختصاص دادن زنگ تربیت بدنی به دروس دیگر بیان داشت: با توجه به حساسیتی که در درس تربیت بدنی ایجاد شده اگر جایی این کار را کردند اولین کسی که تخلف کرده مدیر مدرسه است.

اولویت مدارس محروم برای اختصاص بودجه ورزشی

وی درباره ارائه اعتبارات لازم به منظور تامین تجهیزات ورزشی مدارس گفت: ما در کل کشور 750 منطقه آموزشی داریم نزدیک به 105 هزار مدرسه داریم از این 750 منطقه آموزشی که در 32 استان قرار دارد. یکی از مهم ترین اتفاقات خوبی که در بهمن ماه افتاد اعتباراتی بود که معاونت تربیت بدنی و سلامت 27 صدم ارزش افزوده توانست جذب کند و همه ی این اعتبارات را که نزدیک به 25 میلیارد بود به کل استان ها با توجه به شاخصه های موجود توزیع کردند به ویژه اینکه مدارس محروم در اولویت بودند به دلیل اینکه شاید درآمد اختصاصی نداشته باشند و مشارکت های مردمی نباشد.

امکانات ورزشی استان سیستان با حد مطلوب فاصله دارد

علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه در خصوص وضعیت تجهیزات و امکانات ورزشی در مدارس سیستان بلوچستان گفت: از نظر امکانات و تجهیزات و فضای ورزشی مطلوب نیست به هر حال استانی هستیم که حالا حالاها باید در این زمینه کار بکنیم. وزارت خانه و حوزه معاونت تربیت بدنی وزارت خانه اهتمام زیادی برای امر ورزش و توسعه تجهیزات ورزشی داشته است اما خیلی نباید ورزش را به امکانات گره بزنیم. شما در یک مدرسه فاقد امکانات هم می توانی یک فضای با نشاط ورزشی و مسابقات محلی برگزار کنیم و تاکید ما هم همین است. البته این به معنای این نیست که از امکانات روز ورزشی والیبال و فوتبال و مواردی که نسل جوان به آن علاقه دارد استفاده نکنیم منتها تربیت بدنی را منحصر به این ها نکنیم.

«پرانتز باز» برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت 16 روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفت ‌و ‌گو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفت ‌و ‌گو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده: سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شادی فرهنگ و هنر مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مجید بذرافکن گفت: این بسته‌های حمایتی به همت خیران میان مدارس ابتدایی مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه فارس با نرخ پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی دوره ابتدایی جایگاه خوبی دارد، افزود: استان فارس دارای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلایل مختلفی از جمله اجتماعی، جسمی، اقتصادی، فرهنگی است لذا در راستای کاهش بخشی از مشکلات اقتصادی لازم‌التعلیم‌ها، مجمع خیرین تعلیم و تربیت در یک امر خداپسندانه اقدام به تهیه بسته‌های حمایتی تحصیلی ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار شامل کیف و کفش و لوازم‌التحریر کرده است.
بذرافکن تصریح کرد: اقلام حمایتی ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان مرودشت به مدارس تابعه ارسال می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیرین تعلیم و تربیت فارس هم گفت: برای خدمت به نظام تعلیم و تربیت تعدادی از خیرین اقدام به راه‌اندازی مجمع خیرین تعلیم و تربیت کرده‌اند تا در همه زمینه‌ها با نظام تعلیم و تربیت همکاری کنند.
ایرج شاعلی افزود: عوامل بسیاری در بازماندگی از تحصیل سهیم هستند لذا خیرین تلاش دارند زمینه ادامه تحصیل را این بازماندگان را فراهم کنند.
وی ادامه داد: دو سیاست، پیشگیری از بازماندگی از تحصیل و نگه‌داشتن دانش‌آموزان بازگردانده در فرآیند تحصیلی همواره در دستور کار مجمع خیرین تعلیم و تربیت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ حماسه و ایثار در مدارس چهارمحال وبختیاری
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • افتتاح مجموعه ورزشی در بلوار شهید خداکرم قم
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • توزیع بیش از ۲۲۰۰ بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است