Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:55:00 GMT

تکرار شد ندای قولو لا اله الا الله

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۴۶۴۸

تکرار شد ندای قولو لا اله الا الله

تکرار شد سالروز بعثتی که به حلاوت جان، بشر را دگرگون کرد و در مسیر تعالی قرار داد و بارور شد دوباره غنچه های گل محمدی در عصر یخبندان آهن و دود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،بیش از چهارده قرن از آن روز گذشت که ندای قولو لااله الا الله تفلحوا در شهر مکه طنین انداز شد و رحمه للعالمین به رسالت پیامبری مبعوث گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک هزار و چهارصد سال از آن روز نورانی و زیبا گذشت که پیغام آور عشق، مقابله با سیاهی و تباهی و جاهلیت را آغاز کرد تا بشر را از ظلمت نجات داده و به صبح منور و روشن آگاهی، عشق و صلح پیوند بزند.

 

محمد(ص) مبعوث شد به "مکارم اخلاق" تا جهانی را از ظلم دیوان و ددان درون آدمی رهایی بخشد و پیوندهای انسانی را عمیق تر کند و جامعه ای در ابعاد انسانیت بسازد.

 

نه سودای پادشاهی در سر داشت و نه برای تلاش بیست و سه ساله خود منتظر اخذ پاداش از انسان های زمان بود، او تنها مبشراٌ و نذیراٌ بود برای هدف و غایت انسانی.

 

عشق به نجات امت بود که پیامبر ما را سالها در سایه سختی ها و مصائب فراوان استوار نگاهداشت تا جوانه های رویش از دل آگاهی بیرون بزند و سنگ های سخت خودپرستی و کبر و غرور که موانع تعالی روح بشرند درهم شکند.

 

ما نبودیم و هرگز رخش به تماشا ننشستیم اما عظمت روح این رسالت، راه دور و دراز زمان را از یک هزار و چهارصد سال پیش از این طی کرد و به ما رسید تا درک کنیم نفس تذکره "انی بعثت فی مکارم الاخلاق" او را.

 

نبودیم اما در خاطر او جا داشتیم آن روزها که به هر بهانه به دنبال راه شفاعت امت بود، مهر به ما ارزانی کرد با این نگاه و این منش.

 

اهل بیت و خاندانش، سالهای سال ایستادند در تندباد حوادث روزگار که وزیده بودند تا ریشه ایمان و اعتقاد گلهای محمدی را از ریشه برکنند و بیمه کنند سایه سار درخت نونهال اسلام را بر سر مسلمین.

سالها گذشت، عمرها بسر آمد، رهروان آمدند و رفتند و تمّارها بر دار شدند، عمّارها بیابان گرد شدند، حججی ها بر حجله عشق رنگین جان شدند اما درخت ایمان و اسلام ریشه هایی به عمق جغرافیای هستی و به طول چهارده قرن در جان بشریت گستراند.

 

اگرچه ابوسفیان های هر زمان و صاحبان زور و زر در طول قرن ها تلاش کرده اند اسلام را دین خشونت جلوه داده و انسانیت را دور از این دین و مرام و مسلک بدانند اما گستره مهر و عطوفت رحمه للعالمین هنوز بر نوای دلها و جانها طنین انداز است.

 

تکرار شد سالروز بعثتی که به حلاوت جان، بشر را دگرگون کرد و در مسیر تعالی قرار داد و بارور شد دوباره غنچه های گل محمدی در عصر یخبندان آهن و دود.

 

شکفتن دوباره ندای "قولو لااله الا الله" فرخنده باد بر جان های مشتاق و دلهای خسته.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود