Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@07:38:22 GMT

دمشق با قدرت در محور مقاومت می ماند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۴۷۸۰

دمشق با قدرت در محور مقاومت می ماند

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی با اشاره به عملیات سه کشور امریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، نوشت:

دمشق با قدرت در محور مقاومت می ماند. عملیات نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه نقض آشکار منشور سازمان ملل است. این اقدامات در گذشته علیه لیبی، عراق و افغانستان انجام و منجر به رشد تروریسم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلث تروریسم، تل آویو و ریاض ابزار مداخله آمریکا در منطقه است.

بامداد امروز، شنبه، آمریکا با همکاری انگلیس و فرانسه حملات موشکی علیه سوریه را تدارک دید.

حسین امیرعبداللهیان حمله به سوریه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،«حاتم کریم الفلاحی» کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک عرب به الجزیره گفت ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل طی 200 روزی که از جنگ شعله‌ور شده علیه نوار غزه به راه انداخته، به هیچ یک از اهدافی که اعلام کرده، دست نیافته و ناتوانی‌اش در تحقق این اهداف سبب طولانی شدن زمان این جنگ شده است.

این تحلیلگر نظامی خاطر نشان کرد که ارتش رژیم اسرائیل در جنگ‌های قبلی خود بر «جنگ برق آسا و سریع» تکیه می‌کرد، چرا که قادر به تحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین نیست، علاوه بر اینکه جنگ طولانی‌مدت پیامدهای اقتصادی به همراه دارد و این رژیم را در معرض فشار از داخل رژیم اسرائیل قرار می‌دهد.

الفلاحی تصریح کرد که ناتوانی ارتش رژیم اسرائیل در تحقق اهداف خود از جنگ علیه غزه، تاکید می‌کند که در رهبران و فرماندهانی که این اهداف را مشخص کردند، ضعف و نقص وجود دارد. اهدافی که شامل رسیدن به  فرماندهان جنبش حماس و نابودی آنها، آزادسازی اسیرانشان و از بین بردن توانمندی‌های مقاومت غزه بوده است.
 
این کارشناس نظامی ادامه داد: تنها دستاورد اشغالگران طی این مدت 200 روزه، با به کارگیری تمام تسلیحات و با اتکا به پل هوایی کشورهای حامی خود و همچنین حمایت‌های سیاسی در سازمان ملل و شورای امنیت و امکانات و توانمندی‌های نظامی بسیار زیاد، تخریب و ویرانی گسترده در نوار غزه و قربانیانی است که تعدادشان از 110 هزار نفر هم بیشتر شده است.

الفلاحی در این چارچوب به این نکته اشاره می‌کند که ارتش رژیم اشغالگر پس از 200 روز جنگ بار دیگر برای عملیات نظامی به مناطقی برمی‌گردد که در اولین روزهای جنگ خود در آن مناطق عملیات نظامی خود را آغاز کرد، مانند بیت حانون و این نشان دهنده وجود اشکالات و نقایص بزرگ در سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی این رژیم است.

نبرد دفاعی موفق مقاومت طی 200 روز جنگ
الفلاحی در ادامه به موفقیت مقاومت در مدیریت موفق نبرد دفاعی خود در برابر ماشین جنگی و کشتار رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند و معتقد است که مقاومت به شکل موفقیت‌آمیز و تاثیرگذاری نبرد دفاعی خود را مدیریت کرده است.

وی افزود: مقاومت همچنین راهبرد مشخصی برای مقابله با اهداف چه در سطح میدانی در نوار غزه یا در مراکز سیاسی تل آویو و دیگر مناطق داشته و نیز موفق شده است امکانات و توانمندی‌های خود را به شکل شگفت‌آور و قابل توجه به کار گیرد.

به گفته الفلاحی، گروه‌های مقاومت، توانمندی‌های نظامی و قوای بدنی بسیار بالای خود را در به کارگیری این امکانات اثبات کردند که سبب افزایش میزان خسارت‌ها و تلفات ارتش رژیم اشغالگر شد و در مقابل، ارتش رژیم اشغالگر  در جریان تلاش‌های خود به جای آزادی شماری از اسیرانش در نوار غزه، به کشتن آنها اقدام کرد.
 
این کارشناس نظامی خاطر نشان کرد که ادامه عملیات مقاومت نشانه آمادگی مبتنی بر برنامه‌ریزی قبلی بسیار خوب و حسن استفاده از امکانات و توزیع صحیح آن به گونه‌ای است که بتواند در هر نبردی از آن استفاده کند به طوری که هر تیپ و یگان مقاومت به طور جدا از دیگر یگان‌ها، نبرد دفاعی را در نوار غزه مدیریت می‌کند.

الفلاحی همچنین ابراز عقیده کرد که دقت در عملیات مقاومت و موفقیت آن در تحمیل خسارت و تلفات به اشغالگران در سطح افراد و خودروهای زرهی به معنای این است که مقاومت با وجود اشکال مختلف رویارویی و نیز طرح‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی، از داده‌های اطلاعاتی دقیقی بهره برده است.

این کارشناس مسائل نظامی تاکیدکرد که نمی‌توان از شکست مقاومت یا پایان توانمندی‌های رزمی و مبارزاتی آن در نوار غزه سخن گفت. وی در این چارچوب به عملیات اخیری اشاره کرد که گروه‌های مقاومت در قالب ویدئوهای ثبت شده خود اخیرا منتشر کردند، عملیات موفقی که در سایه عقب‌نشینی پی در پی نظامیان صهیونیست از مناطق مختلف نوار غزه انجام شد.
 

دیگر خبرها

  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • سرزمین های اشغالی؛ میدان آزمایش قدرت نظامی محور مقاومت
  • عملیات‌های جدید حزب الله علیه رژیم صهیونیستی