Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شهری - همشهری آنلاین:
شهرداری تهران به وعده شفافیت‌ خود عمل کرد و سامانه جزئیات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران رونمایی شد و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

به گزارش مهر، عنوان پروژه، مبلغ قرارداد و نام پیمانکار همه آن چیزی است که سال‌ها به دور از چشم شهروندان در شهرداری تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا و از ۲۱ فروردین ساکنان پایتخت می‌توانند فقط با یک کلیک بدانند که شهرداری تهران درباره کدام پروژه‌ها، با کدام پیمانکار و با چه هزینه‌ای در حال فعالیت است و شهر را اداره می‌کند.

اقدامی که گام بسیار موثری در رفع زمینه‌های فساد و همین طور شفاف‌سازی دارد. این را بسیاری از کارشناسان شهری گفته‌اند. به عقیده آنان هرچند هنوز تا تکمیل نهایی پروژه اتاق شیشه‌ای شهرداری تهران راه کوتاهی باقی مانده، اما همین که مدیریت جدید شهری قراردادهای بالای یک میلیارد تومان را با جزئیات منتشر کرده است، باید الگویی برای تمامی نهادها و دستگاه‌ها باشد.

شهروندان تهران می‌توانند برای دسترسی و آگاهی از این قراردادها به سایت shafaf.tehran.ir مراجعه کنند و فقط با یک کلیک روی قراردادهای کلان شهرداری که از شهریور سال ۱۳۹۶ انجام شده، از جزئیاتش آگاه شوند. در این سایت جزئیات ۳۰۸ قرارداد در ۵ بخش موضوع قرارداد، نام پیمانکار، نام کارفرما، مبلغ نهایی قرارداد و جزئیات بیشتر منتشر شده است. البته این قراردادها بیشتر مربوط به پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران است که مبلغ این قراردادها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران هم در آخرین اظهاراتش درباره سایت شفاف سازی شهرداری تهران گفته است «این قولی بود که من از ابتدای امر به مردم دادم و امروز آنها با هر سطح سواد و گرایشی می‌توانند، اطلاعات لازم در مورد قراردادهای شهرداری تهران را به دست بیاورند و نظرات شان را اعلام کنند.»

در نهایت سامانه جزئیات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین رونمایی شد و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

در همین زمینه: فراهانی: ماندن نیروهای رانتی با حقوق‌های بالا در شهرداری ظلم به مردم است پلمب مرکز تجاری ضیافت در بازار تهران توضیحات معاون شهردار در باره «بودجه در اختیار» معاون شهردار: همه شرکت‌های شهرداری باید درآمد خود را به خزانه بریزند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم

پس از انتشار متن قرار داد‌های شهرداری تهران با شرکت چینی توسط یک فعال رسانه‌ای، علیرضا زاکانی، شهردار تهران درصحن علنی درواکنش به انتشار این قرار داد‌ها اعلام کرد که شهرداری از این فرد شکایت می‌کند و مطالب نوشته شده اشتباه است.

به گزارش اکوایران، او تاکید کرد که مدتی است که آن فرد اعلام کرده مسائل را مطرح می‌کنم، اما در نهایت چه چیزی گفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و بانک مرکزی صفر تا صد موضوع را می‌دانند موضع ما شفاف و افتخار این دوره است. چهار ماه زمان تحویل تعهد چینی‌هاست که پس از دریافت پیش‌پرداخت انجام خواهد شد. عده‌ای می‌خواهند کار در شهر انجام نشود، اما انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست