Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مبعث پیامبر را مهم‌ترین نقطه روشن در زندگی بشریت خواند و اظهار داشت: مبعث برانگیختگی بنده خوب خدا برای ترویج و تعلیم آموزه‌های اخلاقی برای نوع بشر است و پیامبر در این روز با روشنایی وحی و آیات قرآنی آمد تا مکارم را بین انسان‌ها توسعه دهد تا این تن از زندان تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مهم‌ترین هدف از مبعوث نمودن حضرت محمد(ص) به نبوت از جانب خدا رهنمون ساختن ملت‌ها به سعادت ابدی است، افزود: پیامبر اسلام با منطق وحی و کلام خدا همه مردم را به بندگی خدا و اطاعت از او دعوت کرد و با آیات معنادار و سرشار از مفاهیمی حق‌طلبانه و خداشناسانه دل‌ها را برای پیروی از دین مبین اسلام به تسخیر خود درآورد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام با عطوفت و تفهیم رحمت و رحمانیت الهی به مردم آن‌ها را به خردورزی و دوری از خرافه رهنمون ساخت تصریح کرد: درواقع پیامبر در روزگاری که شبه‌جزیره عربستان کانون عصبیت‌های کورکورانه و جاهلیت شده بود را با دعوت مردم به اندیشه ورزی قفل از تفکر و اندیشه آن‌ها گشود و امت خود را به‌سوی الگوهای کریمانه پروردگار هدایت کرد.

سلیمی با نگاهی به 23 سال مأموریت و رسالت محمد مصطفی (ص) باهدف بیداری مردم از جهل و نادانی، خاطرنشان کرد: پیامبر برای ارسال پیام خود هیچ‌گاه یکجانشین نبود و حتی برای انجام مأموریتش فرسنگ‌ها طی طریق می‌کرد تا از نزدیک مردمان را ملاقات و آن‌ها رابه خدا شانسی و شناخت خویشتن آموزش می‌داد و هرگز منتظر نمی‌ماند تا مردم به سراغ او بروند.

وی دراین‌باره افزود: حتی ایشان برای دستگیری از فقرا و تهیدستان به دورترین نقاط سفر می‌کرد و اجازه نمی‌داد کسی احساس نیازش را مطالبه کند و همواره در دستگیری از محرومین پیش‌قدم بود به همین دلیل است که آخرین پیامبر خدا را پیامبر مهربانی و پیامبر رحمت می‌دانیم. این مسئله یک پیام روشن برای امروز ما انسان‌ها است به این معنی که نجات جان انسان‌ها در نزد خدای متعال تا چه میزان حائز اهمیت است که بهترین مخلوق خود را به این امر مهم مامور می‌کند. ما باید برای پیشرفت جامعه در ابعاد انسانی و رهایی فقرا از بند محرومیت به سهم خود باهمتی بلند وعظمی راسخ مطابق با تعالیم پیامبر در قبال هم نوعان خود مسئول باشیم.

این نماینده مجلس بها دادن به علم و دانش از سوی رسول اکرم را یکی دیگر از شاخصه‌های معرفتی ایشان بشمار آورد و ابراز داشت: امروز ما باید با توجه به رشد علم و فناوری و افزایش سطح آگاهی بشر فنّاوری را در خدمت شناخت و درک صحیح دین خدا و پیامبر او قرار دهیم و پیام بعثت را که اخلاق‌مداری و دستگیری از مردم است را در جامعه تسری بخشیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که مشکلات همسایگان و بستگان ما روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود و به‌موازات آن این مسایل مردم را از هم دور کرده است تنها می‌توان گفت چنین فضایی تنها یک خلأ را احساس می‌کند و آن بازگشت به‌سوی آموزه‌های دینی والهی و بازخوانی مجدد مکارمی است که پیامبر رحمت از گذشته تا امروز به انسان آموخته و خود نیز به آن عمل کرده است.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: پیام مبعث دوری بشر از پیروی هوای نفس و اجتناب از غرور و تکبر است چراکه خودرایی بین افراد دیوار کشیده و باعث سستی روابط انسانی و محبت به هم نوعان می‌شود. گرچه همچنان ما در شرایط سخت در میدان حاضرشده و سهم خود در دستگیری به نیازمندان را نشان می‌دهیم اما بشر امروز بیش از گذشته نیازمند توجه مادی و معنوی به همدیگر است و کاهش فاصله‌ها بین مسلمانان چه شیعه و چه سنی علاوه بر رفع مشکلات موجب مأیوس کردن دشمنان اسلام و ناکامی بدخواهان مسلمین عالم خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمد ص قفل از اندیشه بشر گشود اخلاق مداری پیام روشن رسول خدا برای نجات انسان از گرفتاری ها عضو فراکسیون روحانیون مجلس علیرضا سلیمی محمد ص قفل از اندیشه بشر گشود اخلاق مداری پیام روشن رسول خدا برای نجات انسان از گرفتاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزاری جلسات انس و معرفت است که هر شب در یکی از هتل‌های مدینه برگزار می‌شود، این جلسات شامل قرائت قرآن، سخنرانی و مداحی است.

در جلسه انس و معرفت که در یکی از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین احمد زمانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه در سخنانی درباره اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام سخن گفت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به آیه ۱۷۴ سوره نساء"یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبیناً-ای مردم، برای هدایت شما از جانب خدا برهانی (محکم) آمد، و نوری تابان به شما فرستادیم"، اظهار داشت: خداوند، رسول الله (ص) را برهان برای همه مردم معرفی می‌کند و می‌فرماید که ای مردم رب تان با ارسال رسول الله (ص) برهان به سوی شما فرستاده است.

زمانی افزود: برهان دلیل محکم و قاطعی است که نیاز به استدلال ندارد، برهان در آیه ۱۷۴ نساء یعنی وجودی که هر جا پا می‌گذارد مردم همه باورهای غلط شأن را کنار می‌گذارند و نیاز به استدلال ندارند.

وی از عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل به عنوان یک برهان یاد کرد که بدون نیاز به استدلال ضعف جامعه عنکبوتی رژیم صهیونیستی و قوت و عزت ایران اسلامی را نشان داد.

زمانی افزود: این روزها در مسجدالنبی شاهد رفتار توأم با احترام و تکریم زائران دیگر کشورها با زائران ایرانی هستیم که به خاطر حمله به اسرائیل است، این یعنی حمله نیروهای ایران اسلامی به اسرائیل خودش یک برهان است.

وی با گریزی به ماجراهای زندگی حضرت فاطمه (س) خطاب به بانوان زائر گفت: بانوان محترم! صدیقه طاهره (س) یک برهان و رفتارهای فاطمه (س) برهان و مسیر هدایت و نور است. آن بانوی بزرگوار خود با دستاس گندم را آرد و تمام ثروت را وقف در راه خدا می‌کند.

در پایان این مراسم، مالکی نژاد مداح اعزامی بعثه مقام معظم رهبری، به نوحه خوانی و مدیحه سرایی در رثای اهل بیت (ع) پرداخت.

کد خبر 6094294

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز