Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نیک اختر مدیر منابع آب در شهرستان ها‌ی جویبار، قائمشهر، سواد کوه، سوادکوه شمالی وسیمرغ در جویبار با بیان اینکه ۶۰ قطعه آب بندان در جویبار وجود دارد، گفت: تا کنون ۵۵ میلیون متر مربع آن آب ذخیره سازی شده و این میزان آب بندان ۶ هزار و دویست هکتار شالیزاری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:مهمترین مشکل ما درمزارع شالیزار‌ی قسمت شرق جویبار است که از طریق سد شهید رجایی آبگیری می‌شد که امسال به لحاظ کاهش ۲۰ درصدی بارش باران و کمبود ذخیره آب امکان هدایت آب سد شهید رجایی به ۲ هزار ۴۰۰ هکتار از مزارع جویبار میسر نیست که به کشاورزان این منطقه از جویبار اعلام کردیم که کشت جایگزین سویا اقدام کنند.

نیک اختر گفت: برای هدایت آب سد شهید صالحی برای جلوگیری از کمبود آب در جویبار از طریق کانال‌های میان حوزه‌ای به رودخانه سیاهرود وسه روستای چالمیان، بیزکی واسماعیل کلای کوچک به میزان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه به این مناطق هدایت می‌شود.

مدیر منابع آب در شهرستان ها‌ی جویبار، قائمشهر، سواد کوه، سوادکوه شمالی وسیمرغ در جویبار افزود: از ۹ هزار ۸۵۰ هکتار شالیزار‌ی جویبار ۶۲۰۰ هکتار از طریق ذخیره سازی آب بندان ها، ۱۲۰۰ هکتار هم از طریق چاه کشاورزی، ۲۴۰۰ هکتار از طریق سد شهید رجایی مابقی هم از طریق رودخانه‌ها آبیاری می‌شوند.

شهرستان جویبار از ۲۸ هزار هکتار زمین برای ۳۰ نوع محصول زراعی برخوردار است.
انتهای پیام/آ

آبگیری ۹۰ درصد آب بندان‌های جویبار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار