Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: آمریکا و متحدانش نه تنها از اقدام جنایتکارانه تهاجم نظامی به سوریه سودی نخواهند برد، بلکه ملت و دولت سوریه را متحدتر و منسجم‌تر خواهند کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پی تجاوز جنایتکارانه آمریکا و متحدانش به کشور سوریه، عصر امروز در ارتباط تلفنی با سپهبد علی ایوب وزیر دفاع این کشور، ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه ائتلاف غربی به تمامیت ارضی سوریه، از ایستادگی و مقاومت شجاعانه مردم و ارتش سوریه در مقابل متجاوزین تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تجاوز آشکار و شتابزده ائتلاف غربی که به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی صورت گرفته است را ناشی از عصبانیت متجاوزین و حامیان منطقه‌ای آنان از شکست قطعی تروریست‌ها و پیروزی‌های چشمگیر ملت و ارتش سوریه و متحدان او بخصوص در غوطه دانست.

سرلشکر باقری تاکید کرد که جنایتکاران نه‌تن‌ها از این اقدام غیرقانونی و وحشیانه سودی نخواهند برد، بلکه ملت و دولت سوریه را در مقابل تهاجم دشمنان خارجی و داخلی خود متحد و منسجم‌تر خواهد کرد.


وی با تاکید بر ادامه همدلی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشور سوریه افزود ملت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران چونان گذشته در کنار ملت و نیرو‌های مسلح سوریه مبارزه خود با تروریست‌های جنایتکار را ادامه خواهد داد.

در ادامه، سپهبد علی ایوب، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش سوریه نیز ضمن تشکر از تماس تلفنی سردار باقری، با ارائه توضیحاتی در مورد چگونگی عملیات موشکی غرب علیه سوریه اعلام کرد که اقدام تجاوزکارانه ائتلاف غربی خوشبختانه خسارت چندانی در بر نداشته و نیرو‌های ارتش سوریه با پدافند دقیق، تعداد قابل توجهی از موشک‌های متجاوزان را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: عدم توفیق نیرو‌های غربی در انجام این عملیات باعث افزایش روحیه نیرو‌های ارتش و ملت سوریه شده و شرایط بسیار خوبی بر اوضاع سیاسی نظامی سوریه حکمفرماست و این اقدامات تجاوزکارانه هیچ گونه خللی در اراده محور مقاومت و نیرو‌های سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم و اخراج قطعی آن‌ها از سوریه وارد نخواهد ساخت و همچنان با همکاری مشترک روسیه و جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت با تروریست‌ها مقابله خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه "اوکراینسکایا پراودا" گفت که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

امروز سه‌شنبه «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092902

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سنگین‌ترین ضربه بر پیکره رژیم صهیونیستی بود
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند