Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; صادق چراغی اظهار کرد: در این جشنواره ملی بیش از ۲۵۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه رسیده که از این میان ۴۰ اثر موسیقایی و مقاله پذیرفته ‌شده‌اند.

وی افزود:برنامه‌ریزی شده تا مقاله‌ها و گزارش تحلیلی مجموعه فعالیت‌های انجام‌ شده در این جشنواره ، گردآوری و به‌ صورت کتاب جشنواره در دسترس دانشجویان و دوستداران این‌ رشته فرهنگی هنری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغی بیان کرد:در این کتاب پژوهشگران مناطق گوناگون ایران‌زمین، به جایگاه این ساز کهن پرداخته‌اند، چراکه ساز سرنا به سبب پیشینۀ بسیار کهن خود می‌تواند سازی ملی به شمار آید. کاربرد این ساز در پهنۀ بسیار گسترده‌ای از فرهنگ‌ها و کشورهای گوناگون، فراوان و بسیار است. به سبب همۀ این‌هاست که ما پیش‌تر از این باید به آن می‌پرداختیم.

به گفته دبیر علمی این جشنواره اجرای برترین‌های سورنا نوازی و گرامی داشت پیشکسوتان موسیقی نواحی ایران از دیگر برنامه‌های اجرایی این جشنواره است. از استادانی چون همت‌علی رضایی، علی‌دوست فلاحتی، مرادعلی نجات‌پور و همچنین استاد حسین فرجی که از خوانندگان مطرح اقوام زاگرس نشین هستند و همگی نقش به سزایی در پاسداری و گسترش موسیقی این دیار داشته‌اند، تقدیر می‌شوند.

نخستین جشنواره «سرناوا» از ۲۶ تا ۲۸ فروردین‌ماه در شهر تاریخی دره شهر (سیمره کهن) استان ایلام با حضور استادان موسیقی نواحی و پژوهشگران این حوزه برگزار خواهد شد. این رویداد بزرگ‌ترین رخداد سالیانه با زمینۀ ساز سُرنا در کشور به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/ع

برگزاری جشنواره موسیقی سورناوا  از فردا در دره شهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع عبری گزارش دادند بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اهالی شمال اسرائیل در پی حملات جدید روانه پناهگاه‌ها شدند.

این در حالی است که دقایقی پیش رسانه های عبری از حمله گسترده پهپادی حزب الله لبنان به شمال اراضی اشغالی و به صدا درآمدن مداوم آژیر خطر خبر داده بودند.

کد خبر 6086651 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود