Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از راشاتودی، شرکت بزرگ و استراتژی روستک اعلام کرد: استفاده از سامانه سوئیفت بین‌المللی را کنار گذاشته و از این پس از جایگزین داخلی ان برای نقل و انتقال پول استفاده خواهد کرد.

سامانه SPFS طی ماه‌های گذشته از سوی مقامات بانکی روسیه شکل گرفته و با هدف جایگزین شدن با سیستم سوئیفت بین‌المللی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستک اعلام کرده است: این سیستم دیجیتال، داده‌ها را به صورت رمز منتقل کرده و خطر نفوذ به اطلاعات و جابه جایی پول‌ها از سوی هکرها را کاهش می‌دهد.

شرکت بزرگ روستک از سال 2007تأسیس شده و در زمینه‌ تولید هواپیما، تجهیزات الکترونیک و تسلیحات فعالیت می‌کند. شرکت‌هایی نظیر هلی‌کوپتر روسیه، کلاشینکف و روسوبرون اکسپورت از جمله زیرمجموعه‌های روستک محسوب می‌شود.

ایگور زاویالوف رئیس روستک اعلام کرد: جایگزین کردن نظام سوئیفت با سامانه نقل و انتقال بومی روسیه، وابستگی به سامانه‌های خارجی را کاهش داده و این امکان را فراهم می‌کند که شرکت‌ها بدون استفاده از ظرفیت شرکت‌های خارجی نقل و انتقالات خود را انجام دهند.

ماه گذشته میلادی نیز شرکت روسنفت یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ و استراتژیک روسیه اعلام کرد که سامانه SPFS را در ماه دسامبر و با کمک یکی از بانک‌های بزرگ این کشور با موفقیت آزمایش کرده است.

از سال 2014 و زمان بالا گرفتن مناقشه سیاسی بین روسیه و غرب به بهانه بحران اوکراین، شرکت‌های روس نگران بسته شدن سوئیفت به روی آنها هستند.

در سال 2017 رئیس کل بانک مرکزی روسیه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اعلام کرد: این کشور آماده کنار گذاشتن سامانه سوئیفت است.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد

جولای ۲۰۲۲ (مرداد ۱۴۰۱)، HTC تبلت A101 را در بازارهای آفریقای جنوبی و روسیه معرفی کرد. دو سال از آن زمان می‌گذرد و اکنون تبلت HTC A101 Plus Edition در روسیه رونمایی شده است.

تبلت میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی صفحه‌نمایش ۱۰٫۹۵ اینچی WUXGA از نوع IPS LCD با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد. قدرت دستگاه را تراشه‌ی Unisoc T606 با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز تامین می‌کند. انتظار می‌رفت نسخه‌ی پلاس قدرتمندتر از نسخه‌ی سال ۲۰۲۲ باشد؛ اما نسخه‌ی A101 با تراشه‌ی Unisoc T618 عملکرد بهتری دارد.

فضای‌ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه‌‌ی میکرو SD تا ۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم، باتری ۷٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۰ وات و اندروید ۱۴ از دیگر مشخصات تبلت جدید اچ‌تی‌سی است.

تبلت A101 پلاس‌ ادیشن دارای دوربین اصلی دوگانه‌ی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، اسپیکرهای چهارگانه، بازکردن قفل با چهره، Wi-Fi 802.11 با پشتیبانی از حالت دوبانده، بلوتوث ۵، اتصال USB Type-C و دو اسلات نانوسیم است. ابعاد آن ۲۵۶٫۶ در ۱۶۸٫۲ در ۷٫۵ میلی‌متر و وزنش ۵۰۱ گرم است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو