Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@05:46:57 GMT

نوسازی بافت‌های فرسوده نباید جای تولید مسکن را بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۸۶۰۷

فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخشنامه ارجاع کار که از سوی وزیر راه و شهرسازی ارسال شده بود، مشکلاتی را در حوزه مهندسی ایجاد کرده بود، گفت:‌ این مشکلات در جهت ارتقای کیفیت خدمات شهری و نیز در جهت منافع بهره برداران و کنترل بیشتر ساختمان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: خدمات مهندسی هم اکنون با کیفیت‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود و مهندسان ناظر طی 2-3 سال گذشته نظارت خود را بر حوزه ساخت و ساز دقیق‌تر کرده‌اند.

رجبی درباره حذف 5 درصدی دستمزد مهندسان ناظر از سوی وزارت راه و شهرسازی، گفت:‌ مسئله دستمزد 5 درصدی و نیز ارجاع کار به مراجع قانونی داده شده و ما این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه سیاست بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده یک سیاست بسیار خوبی است، گفت: باید سعی کنیم با افزایش ساخت و ساز سیاست تولید مسکن را در سال 97 تقویت کنیم و سیاست‌های بازسازی و مقاوم سازی را جانشین تولید مسکن نکنیم.

وی گفت:‌ صنعت ساخت و ساز و همچنین نوسازی بافت‌های فرسوده نقش موثری بر حوزه گردش مالی کشور دارد.

رجبی در پایان گفت: باید وزارت راه و شهرسازی در سال جدید سیاست‌های خود را برای افزایش تولید مسکن ارائه کند.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران