Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر ولید دنده بر، رئیس بیمارستان   حضرت صديقه زهرا(س) با اشاره به اینکه از حدود 30 سال گذشته تاکنون، همه ساله همزمان با عید مبعث و نیز سالروز تاسيس موسسه خدمات خيريه درماني دارالتوحيد، عمل رايگان ختنه در این بیمارستان انجام مي شود، گفت: امسال 250 نفر برای ختنه فرزندان خود ثبت نام کردند که با توجه به افزایش تعداد متقاضیان، تعداد 50 عمل دیروز و بقیه امروز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 10 روز قبل از فرا رسیدن عید مبعث، کار اطلاع رسانی در این زمینه انجام شد و متقاضیان ثبت نام کردند. همچنین با توجه به اینکه همه ساله عمل رایگان ختنه در این مرکز انجام می شود بسیاری از شهروندان ساکن در این منطقه از این موضوع اطلاع دارند و خانواده هایی هم که توان مالی ندارند به گونه ای برنامه ریزی می کنند که در این روز از خدمات رایگان ختنه در بیمارستان خيريه حضرت صديقه زهرا(س) استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش استرس در کودکانی که سن آنها بالای 6 سال است، شرایط ختنه در اتاق عمل فراهم شده و با یک بیهوشی چند دقیقه ای بدون استرس و نگرانی عمل ختنه انجام می شود.

 وی از ویزیت سرپایی رایگان در این بیمارستان از سه سال پیش تا کنون خبر داد و گفت: تمامی ویزیت ها در ایام و مناسبت هایی همچون بعثت پیامبر (ص)، میلاد امام زمان (عج) و ... رایگان است.

دکتر دنده بر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد افزایش تعداد فرزندان گفت: با توجه به برش شکم از قسمت های مختلف در عمل های سزارین و مشکلاتی که در زایمان های مکرر برای مادران ایجاد می شود، در همین ارتباط به منظور تشویق خانواده ها و حفظ سلامت مادر، عمل زایمان طبیعی بدون درد و آموزش های غربالگری در این بیمارستان به صورت رایگان انجام می شود.

رئیس بیمارستان خیریه حضرت صديقه زهرا(س) با تجلیل از خانواده های معظم شهدا، گفت: توسعه طرح خدمات درمانی سرپائی به خانواده های شهدای مدافع حرم فاطمیون در دستور کار این مرکز درمانی قرار دارد.

 وی همچنین اعزام تیم پزشکی به کربلای معلی، در مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین، راه اندازی ایستگاه سلامت در سالروز ارتحال امام(ره) و سایر برنامه هایی که در سطح شهرستان برگزار می شود؛ خدمات انتقال خون در ماه محرم و ... را از دیگر خدمات این بیمارستان بر شمرد.

 دکتر دنده بر، با اشاره تاریخچه تاسیس مرکز خیریه دارالتوحید، گفت: این درمانگاه   در سال 61 مصادف با بعثت پیامبر عظیم شان اسلام (ص) و به همت تنی چند از پزشکان و خیرین متعهد و دلسوز به منظور ایجاد پوشش درمانی در منطقه محروم دولت آباد و با انگیزه ارائه الگوی اسلامی در حوزه فعالیت های پزشکی در یک واحد مسکونی 85 متر مربعی راه اندازی شد.

در مسیر اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای راه اندازی دی کلینیک در فضای جدید طی بازرسی های انجام شده از سوی وازرت متبوع، این درمانگاه به دی کلینیک تبدیل شد. با توجه به استقبال مردم و امداد رسانی خیرین سلامت، این مرکز به صورت تساعدی روند ارتقاء خود را طی کرد. وقتی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از دی کلینیک بازدید کردند متوجه توانایی های این مرکز در ارائه خدمات به مردم منطقه شدند و در نهایت، بیمارستان خیریه صدیقه زهرا (س) در فروردین سال1393 همزمان با میلاد با سعادت حضرت صدیقه زهرا (س) بطور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر دنده بر افزود: از اول فروردین سال 93 تا پایان اسفند ماه سال 96، مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان تخفیف در حوزه های مختلف به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س) ارائه شده است.

 وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این خدمات، در راستای تکریم نیازمندان، یک تعرفه ویژه منطقه آسیب پذیر تخصیص داده ایم و 1250 خانوار زیر پوشش درمانی این مرکز قرار گرفتند که دفترچه سلامت برای آنها صادر شده است و تمام اعضای خانواده آنها می توانند برای دریافت خدمات سلامت به این بیمارستان مراجعه کنند که با راه اندازی بیمه سلامت از سوی نظام جمهوری اسلامی، تعداد خانوار های زیر پوشش این طرح به 750 خانوار تقلیل پیدا کرد.

نویسنده: علی اشرف خانلری

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک هزار و ۳۰ بیمارستان فعال در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جعفر میعادفر گفت: با هماهنگی‌ها و همکاری‌های بین بخشی و درون بخشی، تمامی امکانات و ظرفیت‌های حوزه سلامت کشور را بسیج کردیم تا مردم در ایام نوروز هیچ دغدغه‌ای در حوزه سلامت و بهداشت و درمان نداشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال طرح نوروزی بخش سلامت کشور در چهار حوزه به مردم خدمات ارائه می‌دهد، افزود: در اماکن، رستوران ها، زائرسرا‌ها و هتل‌ها که مردم در آنجا مستقر هستند، نظارت بهداشتی صورت می‌گیرد.
­
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در مرز‌ها باتوجه به افزایش سفر‌های عتبات و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها به داخل کشور، نظارت‌های بهداشتی مرزی خواهیم داشت و همچنین ­در سفر‌های هوایی نظارت‌های بهداشتی و مراقبت‌های سندرومیک انجام خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


­
میعادفر با بیان اینکه در حوزه فوریت پزشکی، ­حدود ۲۶ هزار نفر حضور دارند، افزود: حدود سه هزار و ۳۰۰ پایگاه در شهر‌ها و جاده‌ها و ۵۳ اورژانس هوایی در کشور فعال هستند و در مناطقی که خدمات درمانی اورژانسی انجام نمی‌شود، از طریق بالگرد کمک رسانی انجام خواهد شد.
­
وی با اشاره به اینکه معمولا در نزدیکی شهر‌ها بیشترین حوادث اتفاق می‌افتد، گفت: کمیته مرکزی امداد نوروزی قرار شد که در برخی مناطق کمپ‌هایی را به عنوان­ایستگاه سلامتی ایجاد کنند تا مسافران در آنجا یک استراحت کوتاه داشته باشند و در آنجا خدمات بهداشتی و فوریتی دریافت کنند.
­
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: علاوه بر داروخانه‌های شبانه روزی، اورژانس‌های دندانپزشکی و درمانگاه‌های شبانه روزی در شهر‌ها و جا‌هایی که مسیر حرکت مسافران است، فعال هستند.
­
این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به تجارب گذشته، خدمات بهداشتی و درمانی را براساس تراکم جمعیت در شهر‌ها پیش بینی کردیم، گفت: معمولا تعداد مسافران در شهر‌های زیارتی، شمالی و جنوبی کشورمان نسبت به شهر‌های دیگر بیشتر است، پس خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری را در این شهر‌ها فراهم کردیم.
­
میعادفر افزود: سال گذشته، در ایام نوروز بیش از یک هزار و ۲۰۰ فوتی داشتیم، امسال هم علیرغم تلاش سازمان‌های امدادی تعداد مصدومان و فوتی‌های حوادث ترافیکی افزایش داشت.
­
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: هر کسی شکایت یا مشکلی در این ایام دارد و یا کمبودی احساس می‌کند، می‌تواند از طریق تماس با شماره ۱۹۰، مشکل را مطرح کند و همکاران ما موظفند در کمترین زمان مشکل را رفع کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم/ سفره افطار در صحن حضرت زهرا(س)
  • ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات بیمارستانی کردستان جذب شد
  • سیستم بهورزی ایران در دنیا بی‌ نظیر است
  • بازدید میدانی مشاوران ارشد دفتر مرکزی یونیسف از سیستم بهداشتی زاهدان
  • تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است
  • مراقبت از نوزاد رها شده مشهدی در بیمارستان ادامه دارد
  • تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است | ذخیره کافی دارو برای نوروز | شیفت‌بندی کادر درمان 
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ۷۰۰ نفر در اردوی جهادی طرح سنجش سلامت مهرورزی
  • نجات جان نوزاد رها شده در پارک با تلاشهای تیم پزشکی بیمارستان شریعتی مشهد
  • بیش از یک هزار و ۳۰ بیمارستان فعال در ایام نوروز