Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:06:04 GMT

اتصال بنادر قطر به بنادر جنوبی ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۶۹۸۹۷

اتصال بنادر قطر به بنادر جنوبی ایران

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بنادر قطر که در راس هیات قطری به هرمزگان سفر کرده بود ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر شهید رجایی از اتصال بنادر قطر به هر یک از بنادر جنوبی ایران بر اساس نوع فعالیت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی استان، کاپیتان عبدالله الخنجی، رئیس سازمان بنادر قطر در حاشیه بازدید از ظرفیت های مجتمع بندری شهید رجایی در جمع بندی سفر هیات قطری به بنادر جنوبی ایران گفت: آنچه در بازدید از این بنادر مشهود بود هر یک از بنادر بشکل منظم به یک فعالیت مشخص مشغول بوده و در همان جهت برنامه ریزی و امور توسعه ی خود را دنبال می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این امر سبب می شود که ما هم با احصاء  نیازمندی های خود براساس نوع فعالیت، بنادر خود را به بنادر ایران متصل نماییم و بتوانیم تعاملات گسترده تجاری را با ایران انجام دهیم.

 

الخنجی با بیان اینکه حضور ما در ایران و بازدید از بنادر جنوبی این کشور برمبنای یک برنامه استراتژیک بلند مدت است اظهارداشت: روابط دو کشور از گذشته روابط گسترده ای بوده و هدف از این سفر نیز بررسی همکاریهای مشترک ،تعمیق و گسترش مناسبات دریایی و بندری است .

 

رئیس سازمان بنادر قطر اظهارداشت: ما در این سفر به همه مسائل پرداخته و پس از بازگشت به کشورمان  همه زمینه ها را طی جلسات مختلف بررسی خواهیم کرد.

 

وی افزود: با توجه به نوع فعالیتهای برنامه ریزی شده در بنادر ایران بزودی براساس نوع فعالیت با طرف ایرانی مذاکره خواهیم کرد.

 

حسن زاده، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی که هیات قطری را در این سفر همراهی می کرد هدف از این سفر را یافتن زمینه های سرمایه گذاری در بنادر جنوب ایران و تدوین سند همکاری های حمل و نقلی و توسعه روابط تجاری بین دو کشور عنوان کرد

 

حسن زاده گفت: نیمه نخست سال جاری همایشی فرصتها و ظرفیتهای تجاری در کشور قطر برگزار خواهد شد.

 

وی افزود:  تجار و سرمایه گذاران می توانند طرحها و پیشنهادات خود را از طریق بنادر استان به مرکز اعلام نمایند تا پس از پیگیری و تجمیع برنامه ها با دعوت از متقاضیان شرکت در همایش با ساز و کاری نظامند در همایش حضور یابیم .

 

حسن زاده گفت: حجم بالای تجارت ایران به قطر یک میلیون تن در سال است که از طریق دو استان بوشهر و هرمزگان صورت می پذیرد از این رو در این سفر برنامه ای تدوین شد و مقرر گردید  تا برخی از مسائل و مشکلات مطروحه در استانها  ظرف مدت یک ماه و مشکلات که نیاز به اصلاح برخی ساختارها دارد ظرف مدت سه ماه مرتفع شود.

 

هیأت عالیرتبه وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر درپایان روز نخست سفر به هرمزگان در بندر شهید باهنر حضور یافتند و از بخش های مختلف این بندر شامل اسکله ها، حوضچه، اراضی پسکرانه، انبارها و پایانه مسافری بین المللی خلیج فارس دیدن کردند در این بازدید بر لزوم توسعه همکاری های تجارت دریایی بین دو کشور از طریق سرمایه گذاری مشترک تأکید شد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی مجلس خبرگزاری شبستان شبستان یزد دولت شهید مدافع حرم پیامبر اکرم ص ارز بیرجند جشنواره جهانی فیلم فجر هیات عالیرتبه کشور قطر بندر شهید رجایی بازدید کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۶۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند

به گزارش جام جم آنلاین، علی‌ اکبر مرزبان در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که 25 فروردین‌ماه 1403 توقیف شد، اظهار کرد: برخلاف ادعای رسانه‌های بیگانه و معاند از جمله رسانه‌های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگانگیری خدمه کشتی مذکور که قویا تکذیب می‌شود، تمامی 24 خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

بازگشت به میهن یک خدمه خانم

وی افزود: در ابتدای امر 25 خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشورهای هند، پاکستان، فیلیپین، 1 نفر روسیه و 1 نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه‌های خدمه روی کشتی، تماس‌های لازم از سوی دولت‌های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت‌ها دنبال شود.

هیچ‌گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیفی وجود ندارد

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC 2006 ) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و تمامی خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

برقراری تماس تلفنی، اینترنتی و ملاقات با خدمه کشتی

وی با تاکید بر اینکه صرفا کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده‌اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و از امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود برخوردارند و تمامی مراتب به سفارتخانه‌های متبوع اطلاع داده شده و در عین حال با هماهنگی صورت گرفته سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های این اتباع، دیدار کرده‌اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه کشتی 

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشورهای متبوع خدمه کشتی، اطمینان داد که جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می‌برند و تا زمانی که تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد، شرایط مساعد برای تمامی خدمه روی کشتی، فراهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است