Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:55:22 GMT

سیل و آبگرفتگی در 10 استان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۰۰۲۶

سیل و آبگرفتگی در 10 استان

با وقوع بارندگی‌های شدید در ۱۰ استان طی چند روز گذشته، استان‌های اصفهان، ایلام، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان و یزد درگیر سیل و آبگرفتگی شدند و تاکنون به ٣٥ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین و ٩٣٦ نفر در این مناطق امدادرسانی شده است. گروه ایران زمین

ایران آنلاین / «مرتضی سلیمی»، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با ارائه گزارشی در خصوص سیل، آبگرفتگی و طوفان و با بیان اینکه برای ١٥٨ نفر اسکان اضطراری مهیا شده، خاطرنشان کرد: ١٠ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و٤٥ تیم شامل ١٦٢ نفر از نیروهای هلال احمر در این عملیات‌ها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ٣٧ دستگاه چادر، ٤٠٠ تخته پتو، ١٠٠ تخته موکت، ٦٠٠ کیلوگرم نایلون، ١٩٠شعله والور و فانوس و ٦٥٠ قوطی کنسرو توزیع شده و عملیات همچنان ادامه دارد.
اسکان۸۰ سرنشین خودروی گرفتار در سیل خوزستان
در همین حال «علی خدادادی»، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان هم اعلام کرد: ۸۰ سرنشین خودروهایی که در سیل این استان گرفتار شده بودند توسط امدادگران هلال احمر اسکان داده شدند. وی با اشاره به انجام امدادرسانی در منطقه گردشگری امامزاده عبدالله(ع) باغملک افزود: پس از بارش‌های سیل آسا، به ۹ خانوار عشایری روستاهای «سرگچ» و «پیرموسی» نیز امدادرسانی شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به متأثر شدن ۶شهرستان از بارندگی‌های شدید، تصریح کرد: همچنین به 3 گردشگر که در تپه‌های اطراف شهر «میداوود» بر اثر بارندگی شدید زمینگیر شده بودند، امدادرسانی شد و ارزیابی در باغملک و روستاهای اطراف ادامه دارد.
بر اثر طوفان شدید(مه غلیظ، باد و باران شدید) در جاده «تاراز - چلو» هم ۱۶ خودرو به همراه ۶۰ سرنشین دچار حادثه شده و در پایگاه امداد و نجات امام جواد(ع) تاراز اسکان اضطراری شدند. همچنین ۲۰ خودروی گرفتار در مه و بارندگی و باد شدید، با هدایت و راهنمایی نجاتگران و آمبولانس پایگاه امداد و نجات تاراز به بخش «چلو» منتقل و در مدرسه شبانه روزی اسکان اضطراری شدند. خدادادی اضافه کرد: بر اثر باران‌های سیل آسا در مسجدسلیمان، در شهر گلگیر این شهرستان نیز آبگرفتگی معابر و منازل گزارش شد و نیروهای ارزیاب و امدادرسان هلال احمر این شهرستان به منطقه اعزام شدند. سیل و آبگرفتگی در منطقه صالح شهر از توابع گتوند هم گزارش شد که به‌دنبال آن، امدادرسانی توسط عوامل جمعیت هلال احمر این شهرستان آغاز شد. بخش «هتی» لالی نیز از این بارندگی‌ها متأثر  و تیم جمعیت هلال احمر اعزام  شد و امدادرسانی‌ها ادامه دارد.
قطع برق ۱۰ منطقه اهواز
«حسن کریمی»، مدیرعامل توزیع برق اهواز نیز گفت: بر اثر طوفان و باران شدید، برق ۱۰ منطقه در شهر اهواز قطع شد که با آرام شدن وضعیت، برق این مناطق وصل شد. کریمی با اشاره به اینکه شبکه برق هوشمند است و هر زمان مشکلی پیش بیاید به صورت خودکار برق قطع خواهد شد، تصریح کرد: در صورتی که زمان قطع برق طول بکشد بار خط برق را جابه‌جا می‌کنیم و برق را به مناطق می‌فرستیم.
کمک  به عشایر
همچنین«بیژن طاهری» رئیس اداره هلال احمر کوهرنگ نیز از امداد‌رسانی به ۸۰ خانوار عشایر گرفتار در سیلاب درشهرستان چهارمحال و بختیاری طی دیروز (شنبه) خبرداد و اظهار داشت: به‌دلیل بارش باران شدید در منطقه کوهرنگ، عشایراین منطقه گرفتار سیلاب شدند. اقلام غذایی، ۲۰۰ تخته پتو، پلاستیک و چادر در بین این مردم از سوی نیروهای امدادی توزیع شده و نیروهای امدادی برای ادامه امدادرسانی‌ها همچنان در منطقه حضور دارند. نیروهای امداد هلال احمر به سرنشینان ۳۰خودرو در گردنه «چری» نیز که در برف گرفتار شده بودند، امداد‌رسانی کردند. بارش برف و لغزندگی جاده در گردنه چری موجب ایجاد مشکل برای برخی از مسافران در این منطقه شده بود.
امدادرسانی در خراسان جنوبی
«سید ابوالحسن میرجلیلی»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در این باره گفت: در پی بارش رگباری باران و جاری شدن روان آب در روز جمعه گذشته، 38 نفر که در مناطق کوهپایه‌ای این استان حضور داشتند توسط نیروهای امدادی به نقاط امن منتقل شدند. بیشتر این افراد در چند شهرستان استان در این روز برای تفریح در نقاط کوهپایه‌ای و خوش آب و هوا حضور یافته بودند که تیم‌های عملیاتی و امدادی برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب به آنان امدادرسانی کردند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: بارش شدید باران در زمان کم باعث آب شستگی تعدادی از راه‌های روستایی و عشایری و عبور آب از معابر اصلی استان شد که بلافاصله با تلاش نیروهای راهداری و سایر عوامل مسیرها بازگشایی شد.به گفته وی تاکنون هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشده و خسارات مالی نیز در حد خسارت جزئی به برخی راه‌ها بوده است.
نجات جان 5 خانوار در کوه «سیاه لنده»
«سید امان‌الله جهانبین»، مدیرعامل جمعیت هلال احمــــــــر کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار داشت: 5 خانوار گرفتاردر کوه «سیاه لنده» توسط امدادگران نجات یافته و آذوقه نیز در اختیار آنان قرار گرفت.
جهانبین با اشاره به بارش‌های روزهای اخیر در استان، تصریح کرد: قبل از شروع بارش‌ها، اعلام آماده باش به شعب و نیروهای امدادی هلال احمر در سراسر استان انجام گرفت. همچنین 6 خودرو که در سه راهی شمس آباد و روستای «فشیان» با 10 سرنشین گرفتار شده بودند با کمک تیم امدادی نجات یافتند.همچنین طی گزارشی مبنی بر آبگرفتگی و بروز مشکل برای 6 خانوار عشایری در یکی از مناطق این شهرستان، نیروهای امدادی با منحرف‌سازی مسیر آب و اسکان خانواده‌ها در چادر به آنان کمک کردند.

مردم به هشدارها توجه کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از مردم و مسافران خواست اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی و مدیریت بحران را درباره بارندگی و احتمال آبگرفتگی جدی بگیرند و از تردد و اقامت در مسیر رودخانه‌ها و آب نماها خودداری شود. بارش‌های رگباری و نقطه‌ای تا اواسط هفته پیش رو ادامه دارد و مردم نکات ایمنی را رعایت و از اسکان در نقاط سیل خیز و حریم و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر