Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: گزارش آتش‌سوزی را که دادند، بدون لحظه‌ای تأمل حرکت کردیم. وقتی به محل رسیدیم، مشخص شد یک منزل بسیار کوچک لبریز از آتش است و دو پسربچه لرزان در حالی که گریه می‌کردند به آتش چشم دوخته بودند. بعد مشخص شد مادر آن‌ها در خانه نبوده و بازی شیطنت‌آمیز آن‌ها با آتش، خانه را سوزانده است.

بلافاصله عملیات را آغاز کردیم، حین اطفای حریق متوجه شدیم که لوازم زیادی در منزل نیست و تمام لوازم موجود هم سوخته و خاکستر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات که تمام شد باید می‌ایستادیم تا والدین این کودکان بیایند تا خانه و بچه‌ها را تحویلشان دهیم.

نزدیک غروب بود مادر بچه‌ها رسید، وقتی وضعیت خانه‌اش را آن‌گونه دید، همان‌جا وسط خیابان نشست و شیون‌کنان به سر و صورتش زد. در بین صحبت‌هایش متوجه شدیم که همسرش را سال گذشته در تصادف Crash از دست داده و تنها همین منزل نقلی و مقداری وسایل برایشان مانده است.

در همین مدت نیز این مادر جوان مجبور شده است که خیلی از وسایل زندگی‌شان را برای خرج خورد و خوراک فرزندانش بفروشد و با کار کردن در منزل مردم به سختی خرجشان را به دست می‌آورد و از صبح هم در منزل دیگران مشغول کارگری بوده است. با سوختن منزل تمام آینده این خانواده در یک لحظه دود شده و به هوا رفته بود.

از مأموریت برگشتیم و ساعتی گذشته بود، اما رئیس ایستگاه مدام در محوطه ایستگاه قدم می‌زد و دستانش را به هم می‌مالید و با خودش می‌گفت: «‌این‌طور که نمی‌شود. این چه وضعش است!».

وقتی دیدم این‌قدر پریشان است جلو رفتم و گفتم:«‌چیزی شده؟» با تعجب نگاهم کرد و گفت: «‌می‌پرسی چیزی شده؟ مگر وضعیت آن خانواده را ندیدی؟ آن‌ها چطور می‌خواهند زندگی کنند؟ با کدام پول و امکانات؟ این‌طوری که نمی‌شود.» بعد هم اعلام کرد می‌خواهد برای آن خانواده وسایل زندگی تهیه کند، انگار بچه‌های ایستگاه رمز عملیات را شنیده بودند و با اعلام آن عملیاتی بزرگ آغاز شد.

یکی از خانه‌اش فرش و موکت آورد، یکی یخچال و یک خانواده هم تلویزیون خودشان را هدیه کرد. در کمتر از چند ساعت مقداری وسیله برای یک زندگی آبرومندانه جمع‌آوری شد و حتی یکی از همکاران نقاشی کامل منزل سوخته این خانواده را قبول کرد. از سویی مقدار زیادی اقلام خوراکی از قبیل حبوبات، برنج، گوشت و... جمع شد که خوراک یک سال آن خانواده را تأمین می‌کرد. بعد این لوازم با وانت یکی از همکاران به منزل آن‌ها ارسال شد و با همدلی آتش‌نشانان نه تنها آتش نتوانست این خانواده را از مدار زندگی خارج کند، بلکه زندگی بهتری به لطف پروردگار برایشان رقم خورد.

روایتگر این خاطره سید جواد ضیایی، معاون شیفت یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد است که پس از سال‌ها خدمت و امدادرسانی به شهروندان، لباس مقدس آتش‌نشانی را از تن درآورد و بازنشسته شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران منزل تصادف Crash اخبار حوادث گریه مادر آتش شیطنت منزل حوادث فیلم عکس حوادث مشهد قتل مرد داماد حادثه دختر شلیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در حادثه آتش‌سوزی منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان

ایسنا/گلستان در پی آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان یک نفر جان باخت.

حادثه شامگاه جمعه چهاردهم اردیبهشت در کوی شهریار گرگان کوچه شهریار دوم روی داد و بر اثر آن یک مرد جان خود را از دست داد.

صفری مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت : این آتش سوزی که شعله‌های آن از پنجره به بیرون زبانه می‌کشید سبب سوختن تمامی وسایل خانه و دودزدگی کامل شد و ماموران آتش نشانی از سرایت آتش به واحدهای دیگر جلوگیری کردند.

وی بیان کرد: همزمان با خاموش کردن آتش ماموران جسم بی جان یک مرد را نیز مشاهده کردند که در اختیار ماموران انتظامی و قضایی قرار گرفت.

صفری گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش‌سوزی منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان