Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@07:44:35 GMT

هشدار تل‌آویو به عاملان حمله به سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۰۰۸۹

هشدار تل‌آویو به عاملان حمله به سوریه

به گزارش جهان نيوز، رژیم صهیونیستی پیش از اقدام نظامی چند ملیتی علیه دولت سوریه، به کشورهای عامل آن هشدار داده بود که این حمله مشکلات بزرگتر را حل نمی‌کند.

شبکه 10 رژیم صهیونیستی گزارش داد شامگاه پنجشنبه «مئیر بن شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم به صورت تلفنی با «مارک سدویل» مشاور امنیت ملی بریتانیا گفت‌وگو کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس، بن شبت در تماس تلفنی با سدویل تاکید کرده بود حمله محدود به آنچه که تاسیسات شیمیایی خوانده می‌شود، مشکل بزرگتر در بحران سوریه را حل نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» بن شبت این مشکل بزرگتر را «حضور نظامی و افزایش نفوذ ایران در سوریه» عنوان کرده بود.

این در حالی است که بامداد شنبه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تاسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است.
منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو

قانونگذاران حزب دموکرات آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفتند که آنها معتقدند شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند رژیم صهیونیستی با محدود کردن ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار جنگ زده غزه، قوانین این کشور را نقض کرده است.

براسای گزارش الجزیره، در این نامه که توسط ۸۶ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امضا شد، آمده است: محدودیت‌های اعمال شده توسط اسرائیل در مورد کمک‌ها تردیدهایی را در مورد تبعیت آن از یک ماده در قانون کمک خارجی آمریکا ایجاد می‌کند که دریافت‌کنندگان تسلیحات مورد نیاز آمریکا را ملزم به رعایت آن می‌کند.

پس از آن که قانونگذاران دموکرات شروع به زیر سوال بردن میزان تبعیت رژیم صهیونیستی از قوانین بین المللی در جنایات خود در غزه کردند، بایدن یک یادداشت امنیت ملی را صادر کرد که به ضمانت‌های کتبی صهیونیست‌ها نیاز داشت.

قانونگذاران گفتند که رژیم صهیونیستی در برابر درخواست‌های مکرر آمریکا برای باز کردن مسیر‌های دریایی و زمینی کافی برای ارسال کمک به غزه مقاومت کرده و به گزارش‌هایی مبنی بر عدم ورود غذای کافی برای جلوگیری از قحطی، اعمال سیستم بازرسی و محدودیت‌های خودسرانه بر کمک‌های ارسال به غزه مقاومت کرده است. 

این قانونگذاران نوشتند: ما از دولت انتظار داریم که اطمینان حاصل کند که اسرائیل به قوانین موجود پایبند است و تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از فجایع انسانی بیشتر در غزه انجام می‌دهد. 

از سویی دیگر حداقل چهار دفتر وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور اطلاع دادند که اظهارات رژیم صهیونیستی در خصوص غزه را «معتبر و غیرقابل اعتماد» می‌دانند.

بر اساس این یادداشت، اگر ضمانت‌های رژیم صهیونیستی زیر سوال برود، بایدن این گزینه را خواهد داشت که از طریق اقداماتی از جستجوی تضمین‌های جدید تا تعلیق انتقال تسلیحات آمریکا به این وضعیت رسیدگی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد