Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@11:02:01 GMT

بالگرد شاهد - 278 (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۰۴۹۹

بالگرد شاهد - 278 (+عکس)

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی با دستیابی به تکنولوژی ساخت بالگرد موفق به ساخت انواع بالگردها برای کاربردهای مختلف شده است.

به گزارش تسنیم، یکی از دستاوردهای صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخت انواع بالگردهای مورد نیار نیروهای مسلح است. در این مسیر شرکت هسا با همکاری سپاه پاسدارن موفق به ساخت انواع بالگردهای شاهد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بالگردهای خانوداه شاهد، بالگرد شاهد 278 است. این بالگرد برای اجرای ماموریت‌های گشتی و شناسایی، جابجایی فرماندهان و کنترل هوایی، آموزش خلبان نظامی و تجاری، کنترل ترافیک شهری و آمبولانس هوایی طراحی و ساخته شده است و قادر است از عهده تمامی ماموریت‌ها بخوبی بر آید.

کلیک کنید تمام تجهیزات نظامی ساخت ایران

طول این بالگرد، 11.92 متر، عرض آن 1.91 متر، ارتفاع 2.75 متر است. وزن خالی این بالگرد 682 کیلوگرم و وزن برخاست آن به 1450 کیلوگرم می‌رسد. این بالگرد از یک موتور با توان 420 اسب بخار بهره می‌برد که قارد شاهد 278 را به 230 کیلومتر بر ساعت رسانده و 4 ساعت مداومت پروازی را برای کاربر فراهم کند.

سقف پرواز ایستایی این بالگرد به 7750 متر و بیشترین نرخ سعود آن 8 متر برثانیه است.این بالگرد ظرفیت پذیرش 5 نفر را دارد و بدنه و ملخ‌های آن از مواد مرکب و پیشرفته ساخته شده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد

حسن مصفا گفت: ظهر امروز بالگرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به مسیر مأموریت در روستای گو از توابع بخش مرکزی زرآباد اعزام شد.

وی ادامه داد: به دلیل انسداد راه‌های مواصلاتی در پی بارندگی‌ های اخیر بدون پرواز بالگرد امکان موفقیت در این ماموریت وجود نداشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: بالگرد امدادی این سازمان در محلی مناسب فرود آمد و پس از بررسی‌های انجام شده نیروهای امدادی‌ جمعیت هلال احمر اقدام به انتقال نوزاد به همراه خانواده به مرکز درمانی کردند.

وی گفت: نوزاد بیمار توسط بالگرد سازمان امداد و نجات به شهرستان کنارک منتقل و به موقع به مرکز درمانی تحویل داده شد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • آماده باش کامل ۵ فرودگاه استان کرمان در پی هشدار هواشناسی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • فرودگاه های کرمان در حال آماده باش
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • اعزام بیمار حادثه دیده خارگی با بالگرد در شرایط بد آب و هوایی