Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:32:21 GMT

گلیم و گبه‌ای‌ها چشم انتظارند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۱۱۰۶

گلیم و گبه‌ای‌ها چشم انتظارند

کرمانشاه - ایرنا - روزنامه باختر چاپ کرمانشاه در شماره 2634 روز شنبه 26 فروردین مطلبی را با عنوان 'گلیم و گبه‌ای‌ها چشم انتظارند' به قلم هادی نوروزی منتشر کرده است.

در این یادداشت آمده است: 13 هزار سرمایه‌گذار مکتب 'فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان' حدود 1.5 سال است که در انتظار بازگشت سرمایه های خود از این مکتب کذایی هستند اما گویا فعلا خبری از بازگشت سرمایه آنها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اکنون بنا به گفته مسئولان دستگاه قضایی استان، 'لایحه پرونده مکتب گلیم و گبه کرمانشاه با حجم 122 هزار و 892 صفحه برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده و همچنان منتظر رسیدگی دیوان عالی کشور به فرجام خواهی متهم این پرونده هستند'.
طبیعتا با توجه به حجم بالای شاکیان این پرونده (بیش از 13 هزار نفر) نباید چنین پرونده ای براساس روال معمول اداری در دستگاه قضایی پیگیری شود و نیاز به رسیدگی ویژه و پیگیری مجدانه دارد که انصافا تا این مرحله از دادرسی، دستگاه قضایی استان پیگیری ویژه خود را مستمرا انجام داده و انتظار می رود که در این مرحله نیز رییس کل دادگستری استان شخصا پیگیر روند صدور رای در دیوان عالی کشور باشد تا 13 هزار خانواده کرمانشاهی بیش از این چشم انتظار بازگشت (حداقل بخشی از سرمایه خود) نمانند.
از سویی دیگر بحث فروش اموال باقی مانده از این مکتب نیز خود داستان مفصلی است که در این بخش نیز انتظار می رود هرچه سریع تر مراحل قانونی فروش و مزایده این اموال انجام شود که پیش از ضایع شدن برخی از این اموال، به پول نقد تبدیل شده و میان سرمایه گذاران به صورتی عادلانه توزیع گردد.
آنگونه که مسئولان دستگاه قضایی استان بارها عنوان کرده اند، اموال موجود این مکتب هرگز کفاف طلب سرمایه گذاران را نمی دهد لذا در چنین شرایطی از مسئولان ارشد استان همچون استاندار و نمایندگان مجلس انتظار می رود که با انجام رایزنی با مقامات دولت، شرایطی را فراهم آورند که مابقی طلب سرمایه گذاران این مکتب از محل بودجه های دولتی، همچون دیگر نمونه های مشابه در کشور (سرمایه گذاران برخی از موسسات مالی اعتباری) تامین شود.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گليم و گبه روزنامه باختر دادگستري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر