Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن میرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از قطع شدن خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان خبر داد و اظهار داشت: بر اثر گردباد جریان برق خط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان در محل ایستگاه شماره 2 واقع در سه راهی دشتک قطع شده و فعلا هیچ آبی به زاهدان نمی رسد.

او افزود: این حادثه در پی سرعت گردباد رخ داده و باعث سقوط 30 تیر برق و پاره شدن خطوط انتقال برق شده و هم اینک پنج اکیپ امدادی متشکل از اتفاقات آب و برق در حال تعمیر خطوط انتقال برق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: عملیات ترمیم خطوط در دست انجام است و وارد مدار کردن خط انتقال آب تا عصر امروز (یکشنبه) بعدازظهر طول می کشد و در این مدت شهر زاهدان را با تنش آبی مواجه می سازد.

میرادی از شهروندان زاهدانی درخواست کرد با شکیبایی و صرفه جویی در مصرف آب تا پایدار شدن شرایط شبکه توزیع آب نهایت همکاری را داشته باشند.

خط انتقال آب از چاه نیمه سیستان به زاهدان سالانه بیش از 30 میلیون مترمکعب آب را به شهروندان زاهدانی می رساند.

چاه نیمه ها مخازن طبیعی ذخیره آب در منطقه سیستان هستند که در فاصله بیش از 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده اند.

این مخازن شامل چاه نیمه های یک، 2، سه و چهار تامین کننده آب آشامیدنی و بعضا کشاورزی مردم شهرستانهای پنج گانه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) و شهر زاهدان هستند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان در دست اجراست و در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

همچنین میثم جعفر زاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در این خصوص گفت: 65 تانکر آبرسانی سیار برای تامین آب شرب مردم در مناطق مختلف زاهدان مستقر شده اند.

او افزود: طوفان به صورت نقطه ای باعث افتادن حدود 30 اصله تیر برق و خسارت شدید به خطوط برق شده و ایستگاه‌های پمپاژ را از مدار خارج کره است.

طبق اعلام رسمی وزارت نیرو، گروه های عملیاتی آبفا و توزیع برق سیستان و بلوچستان از شب گذشته در محل حادثه مستقر شده اند و پیش بینی می‌شود ترمیم شبکه برق تا غروب امروز ادامه یابد.

پس از اتمام عملیات ترمیم، خط انتقال آبگیری می‌شود و به دلیل طولانی بودن خط انتقال رسیدن آب به شبکه توزیع شهر ساعاتی به طول می انجامد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق سیستان و بلوچستان شرکت آب و فاضلاب کشاورزی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مهدی پارسی با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان_ بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.
وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان نیاز است افزود: این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راهسازی به استان تخصیص داده شود.

وی ، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده درسالجاری در این محور باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود .

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند