Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال ارشد ارتش آمریکا اظهار کرد، آمریکا پیش از حملات هوایی سوریه، از خط تلفن نظامی مستقیم با روسیه تماس تلفنی داشته اما طی این تماس به روس‌ها درخصوص هدف این حملات اطلاعی نداده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از هیل، ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست پنتاگون گفت: به طور مشخص این هدف‌ها را در نظر گرفتیم تا احتمال حضور نیروهای روس در آن کاهش یابد و از کانال‌های رفع درگیری خود که در هفته جاری فعال بودند استفاده کردیم تا مشکلات هوایی و مسائل دیگر را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هیچ هماهنگی‌ای در زمینه حملات هوایی با روسیه صورت نداده و از پیش به آنان اطلاعی ندادیم.

این عملیات در هماهنگی با انگلیس و فرانسه و در واکنش به حملات هفته گذشته در سوریه صورت گرفت که ادعا می‌شود در آن از سلاح‌های شیمیایی استفاده شده است.

در روزهای گذشته، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا طی پیامی در توییتر به روسیه هشدار داد که برای موشک‌هایی که به سمت سوریه‌ می‌آیند، "آماده شود".

اظهارات دانفورد حاکی از آن است که عملکرد آمریکا در این حمله با حمله سال گذشته‌اش به پایگاه هوایی سوریه متفاوت بوده است. در حمله سال گذشته، واشنگتن پیش از انجام حمله، از طریق خط تلفن نظامی مستقیم در این خصوص به مسکو اطلاع داد.

روسیه و آمریکا این خط تلفن نظامی را در اکتبر سال ۲۰۱۵ و پس از مداخله روسیه در جنگ داخلی سوریه برقرار کردند تا از درگیری مستقیم نیروهای دو کشور جلوگیری شود.

دانفور همچنین درباره موضوعات مطرح شده در تماس تلفنی پیش از حمله با روسیه گفت، در این مکالمه تنها درخصوص مرز هوایی گفت‌وگو شد و در مورد اهداف حمله و هرگونه برنامه‌ای در این باره با روسیه هماهنگی‌ای صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: چنین اطلاعاتی به طور پیوسته و روزمره تبادل می‌شود، بنابراین روس‌ها مساله‌ای غیرعادی را از این تماس برداشت نکردند.

دانفورد همچنین گفت، طی این حملات هوایی درباره اقدامی از جانب روسیه به او اطلاعی داده نشد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار کرد، فرمانده آمریکا در سوریه، میزان حفاظت ۲۰۰۰ تن از نیروها را که برای مبارزه با داعش در منطقه حضور دارند، در اقدامی پیشگیرانه و در صورت بروز اقدامی تلافی‌جویانه تغییر داده است. وی افزود: فرمانده همیشه اقدامات محتاطانه را در نظر می‌گیرد، به ویژه در شرایطی که اکنون در آن قرار داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر ارسال موشک های اتکمز به اوکراین را تایید و اعلام کرده بود: رئیس‌جمهوری آمریکا در فوریه (بهمن/اسفند) به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از این موشک‌های دوربرد را در اختیار اوکراین بگذارند.

بایدن به تازگی قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن‌تر می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»