Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت الوفاق بزرگترین جمعیت معارض بحرین امروز با صدور بیانیه ای گفت: نیروهای امنیتی مسلح رژیم بحرین امروز پنج شنبه به موانع سیمانی ایجاد شده در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم در منطقه الدراز افزوده و حلقه محاصره‌ی کشنده به دور منزل ایشان را فشرده تر نموده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعیت الوفاق بزرگترین جمعیت معارض بحرین امروز با صدور بیانیه ای گفت: نیروهای امنیتی مسلح رژیم بحرین امروز پنج شنبه (۲۳ فروردین ۱۳۹۷) به موانع سیمانی ایجاد شده در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم در منطقه الدراز افزوده و حلقه محاصره‌ی کشنده به دور منزل این مرجعیت دینی بحرین را فشرده تر نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الوفاق این رفتار رژیم بحرین را خصومت آمیز و غیر اخلاقی خوانده و افزود: این رفتار نشانگر آن است که رژیم بحرین در وجود خود و در تعامل با موجودیت تشیع در بحرین دچار بحرانی حقیقی است، تشیعی که مورد خشن ترین اقدامات، تبعیض ها، سرکوب و محاصره قرار گرفته که در سطح بحرین و منطقه بی سابقه است.

الوفاق همچنین آورده است: اقامت اجباری آیت الله عیسی قاسم از ۱۱ ماه پیش تا کنون همچنان ادامه دارد و هیچ فردی حتی فرزندان ایشان (که در منزل سکونت ندارند) امکان دسترسی به منزل ایشان را ندارند، همچنین آیت الله عیسی قاسم حتی برای دسترسی به درمان و معالجه نیز در محدودیت قرار گرفته است و این در حالیست که ایشان در دهه هفتم عمر خویش بسر میبرد.

* آیت الله عیسی قاسم از بحرینی های اصیل بوده و ریشه های تاریخی عمیقی در بحرین دارد

الوفاق تاکید کرده است: آیت الله عیسی قاسم در حالی مورد سلب تابعیت قرارگرفته است که او از بحرینی های اصیل بوده و ریشه های تاریخی عمیقی در بحرین دارد و همچنین ایشان از نویسندگان قانون اساسی بحرین و از اعضای اولین مجلس قانونگذاری بحرین در سال ۱۹۷۲م بوده است، و از قدیم دارای نقش بزرگ و موثری در حفظ امنیت، استقرار و وحدت ملی بوده که این نقش در سال ۲۰۱۱م که بحرین وارد دوره ای از سرکوب و طائفی گری بدست سازمانهای امنیتی و ارتشی و جوامع حامی آنان شد بروز شایانی داشته است.

الوفاق با اشاره به نقش آیت الله عیسی قاسم در بحرین گفت: ایشان لایق قدردانی مردم بوده و مردم بارها آن را به اثبات رسانده اند. الوفاق در این خصوص به این موارد اشاره کرد: لبیک مردم به دعوت ایشان برای خروج از منازل و مشارکت در تظاهرات چندصد هزار نفری در ۹ مارس ۲۰۱۲، همچنین تجمع مردم در اطراف منزل ایشان در ۲۴ ماه مه ۲۰۱۴ به نشانه حمایت از ایشان و نیز تحصن مردم به مدت ۳۰۰ روز به دور منزل ایشان در پی محاکمه و سلب تابعیت از ایشان که با هجوم نظامی به خون کشیده شد و به شهادت، مجروحیت و بازداشت صدها نفر انجامید و پس از آن رژیم اقدام به اهانت به ایشان، شخصیت ایشان و عقاید دینی اشان در تلوزیون رسمی و روزنانه های وابسته به رژیم پرداخت.
 





  منبع: شیعه نیوز انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد نتانیاهو دیگر نمی‌تواند تصمیم گیری در مورد مسایل پیش روی خود را به تعویق انداخته و برای ادامه بقای سیاسی خود وقت بخرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، امیر بار شالوم در یادداشتی که در شماره امروز زیمان اسرائیل منتشر شد، اعلام کرد امروز السنوار هم همانند جامعه اسرائیل می‌داند که مانورهای نتانیاهو با توافق مبادله اسرا صرفا برای بقای سیاسی خویش است.

او در این زمینه نوشت: قدرت ضعیف شاید این توصیفی باشد که می‌توان برای شرایط فعلی یحی السنوار بکار گرفت، انتشار تصاویر ویدیویی از دو ربوده شده که خواستار انجام توافق مبادله هستند، جنگ روانی کاملا آشکار و مشخصی است اما با این حال این پرسش همچنان مطرح است که چرا اکنون و چرا با این ضرب آهنگ مطرح شد؟

السنوار هم همانند اسرائیلی‌ها می‌داند که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو از مانور بر سر توافق برای ادامه بقای سیاسی خود و کابینه‌اش استفاده می‌کند، به بیانی واضح تر او در میدان مین سیاسی قرار دارد و هر لحظه دامنه فعالیتش کاسته می‌شود.

 میدان مین اول: توافق مبادله اسرا 

حماس با قساوت شدیدی جامعه اسرائیل را مورد خطاب قرار داده است و صدایش فراتر از رهبران اسرائیل است، زیرا امروز تمام تمرکز بر روی سر نتانیاهو است، همه به نتانیاهو برای پذیرش توافق مبادله اسرا فشار می‌آورند و فقط بلوک راستگرای کابینه یعنی بتسلئیل سموتریچ و ایتمار بن گویر در نقطه مقابل آن قرار دارند، آنها پایان هفته گذشته با تمام زحمت تلاش کردند تا به نتانیاهو گوشزد کنند تا بین توافق مبادله اسرا و ادامه بقای کابینه یکی را انتخاب کند.

السنوار از ابزاری استفاده می‌کند که به آن تسلط کافی دارد، همان ابزاری که اسماعیل هنیه سلف او در نوار غزه هم در زمان خود از این حربه استفاده کرده بود، پیام‌های ویدیویی مربوط به شالیط فشارهای مردمی‌شدیدی را برای آزادی وی به راه انداخت، خود السنوار هم آزادی خود را در سال 2011 مدیون همین حربه و توافق مبادله اسرا است.

میدان مین دوم: انجام عملیات در رفح

بار دیگر خطی مرزی در کابینه کشیده شده است که در یک طرف آن سموتریچ و بن گویر قرار دارند و در سوی دیگر آن بقیه وزرای کابینه و اعضای نهادهای امنیتی حضور دارند، ارتش اسرائیل، شاباک و موساد هم به نفع انجام توافق و تاخیر عملیات در رفح فشار وارد می‌آورد.

هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش اعلام کرد، ارتش اسرائیل می‌داند چگونه عملا با هر تصمیمی از سوی بخش سیاسی تعامل کند، اما در کابینه جنگ پیامی که برای نخست وزیر ارسال شد کاملا شفاف و مشخص بود، اکنون در به توافق برسید و بقیه مسایل می‌توانند منتظر بمانند، این در حالی است که آرییه درعی رهبر شاص هم که می‌تواند مهم‌‌ترین نظر را در کابینه داشته باشد نیز این رویکرد را تایید می‌کند.

آمریکایی‌ها فشارهای خود را برای جلوگیری از انجام عملیات در رفح افزایش دادند.

به اندازه‌ای که همه از آن آگاهی دارند، واشنگتن به دنبال کسب سلسله موفقیت‌‌هایی است که پیش نیاز تحقق هر یک از آنها تحقق امر دیگری است.

به بیانی دیگر اگر توافق آزادی گروگان‌ها به انجام برسد، این کار منجر به آتش بس در غزه خواهد شد و آتش بس در غزه زمینه را برای امضای توافق آتش بس توسط حزب الله فراهم خواهد کرد و باعث می‌شود تا آرایش استقرار نیروهای این گروه هم دستخوش تغییر شود در حالیکه در مرحله آخر سازش با ریاض قرار دارد.

میدان مین سوم: روز بعد از پایان جنگ

به رغم شدت درگیری‌های و به رغم تبدیل شدن شمال نوار غزه به منطقه‌ای مناسب برای عملیات نظامی و سیاسی اسرائیل اما در تمامی گفتگوها و مناقشات اخیر در کابینه اشاره‌ای به روز بعد از پایان جنگ نشده است، نهادهای نظامی و منیتی به طور مستمر این مسئله را بررسی می‌کنند و تلاش دارند که از نقطه‌ای باید این روند صورت بگیرد اما نخست وزیر تا به حال جلسه‌ای برای این امر تشکیل نداده است.

به بیانی دیگر بعد از گذشت بیش از شش ماه از جنگ، کابینه اسرائیل هنوز هدف سیاسی این جنگ را اعلام نکرده است.

نویسنده این نوشتار در پایان آورده است: در سایه این روند، راه به سوی تشکیل کابینه موقت نظامی چندان طولانی نیست، حتی در جنگ اول لبنان برنامه در سال 1985 آن بود که برای مدت زمان کوتی در جنوب لیطانی مستقر باشیم تا بتوانیم ازنیروهای متحد خود حمایت کنیم اما در پایان چه شد، به هر شکل همه از این امر اطلاع دارند.

تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهونتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت‌زده استشنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندوضعیت نتانیاهو 200 روز بعد از طوفان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ