Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@09:20:35 GMT

خانه‌های ابدی؛در امام‌زاده عبدالله شهر ری

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۲۲۴۱

خانه‌های ابدی؛در امام‌زاده عبدالله شهر ری

قبرستان امام‌زاده عبدالله در شهر ری واقع شده است و گمان می رود بقعه‌ی داخلی آن مربوط به دوران صفوی (قرن یازدهم هجری شمسی) باشد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این قبرستان با قدمت محل دفن بسیاری از مردم عادی و خاص  و همچنین مشاهیر ایران از جمله سردار شرفی‌ بدر، حسن وحیدی‌ دستگردی شاعر، نیما یوشیج،عبدالحسین تیمورتاش، شیخ خزعل و سه دانشجوی کشته شده در تظاهرات ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا)، عباس مسعودی موسس روزنامه اطلاعات،آیت الله لشکری و دو تنی که در ترور نافرجام شاه در سال ۴۴ به ضرب گلوله کشته شدند و…شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در گوشه و کنار این محوطه آرامگاههای خانوادگی زیادی مشاهده می‌شود که هنوز معماری دوران پهلوی و قاجاری در برخی از آن‌ها پابرجاست.مجموعه گورستان امامزاده عبدالله در چهارده اردیبهشت ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران

قبرستان سفید چاه را یکی از عجایب ایران می‌دانند که در شهرستان بهشهر، بخش یانه‌سر، روستای سفید چاه واقع شده است.

قبرستان سفید چاه مربوط به دوره تیموریان است و از نخستین گورستان‌های مسلمانان در ایران به شمار می‌آید. این اثر به‌عنوان یکی از جا‌های دیدنی استان مازندران، در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۸۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • انکار عجیب یک قتل / قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • انکار عجیب یک قتل | قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!