Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@13:58:15 GMT

قضات شجاع و مستقل بدون دغدغه فعالیت کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۲۷۶۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح ، سیدرضا شریف ، هدف اصلی حفاظت‌واطلاعات را سالم‌سازی محیط کاری دانست و افزود: خوشبختانه سازمان قضایی نیروهای مسلح از شرایط خیلی خوبی به لحاظ سلامت کارکنان برخوردار است و این مهم را حاصل توجه همه همکاران می‌دانیم.
وی گفت : بروز یک اشتباه و لغزش باعث می‌شود که این صفحه سفید، آلوده شود لذا تمام تلاش سازمان بر این است که نقطه سیاهی در این کارنامه خوب و سفید ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شریف با بیان اینکه کوچک ترین اقدام و رفتار قضات هم از چشم مراجع نظارتی دور نیست، گفت: حفاظت‌واطلاعات، واحدهای بازرسی و ارزشیابی و دستگاه‌های نظارتی دیگر از جمله دادسرای انتظامی قضات، رفتار و عملکرد قضات را همیشه رصد می‌کنند.
مدیرکل حفاظت‌واطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه قضات الگوی دیگر کارمندان هستند، افزود: قضات به عملکرد شعب نظارت داشته باشند تا کوچک‌ترین مسئله از دید آنان پنهان نشود چون گاهی مسائلی اتفاق می‌افتد که قاضی از آن اطلاع ندارد.
شریف، قانون را تنها ملاک رفتار قضات با طرفین پرونده برشمرد و گفت: گاهی متهمان به دنبال فرصتی هستند تا به قاضی پرونده نزدیک شوند و نتیجه‌ای را که می‌خواهند از این موضوع بگیرند یا طوری رفتار می‌کنند که تمایل قاضی را به سمت خودشان جلب کنند.
مدیرکل حفاظت‌واطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه قضات در کارهای شخصی حد اعتدال را رعایت کنند، تصریح کرد: قاضی نباید در وارد مباحث سیاسی و جناحی شود، چون قوه قضائیه وابسته به هیچ خط و خطوطی نیست و تابع ولی‌فقیه است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شفافیت عملکرد قضات

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

 عباس پوریانی افزود: دادگاه های تجدید نظر عالیترین مرجع تصمیم گیری در هر استان است که می تواند در ماهیت پرونده ها وارد شده و رای دادگاه بدوی را نقض نماید و از آنجایی که ختم رسیدگی در این مرحله صورت می‌گیرد از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ورودی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان بسیار زیاد و رسیدگی طاقت فرسا و دشوار است به قضات دادگاه های تجدید استان توصیه کرد: در خط مقدم پرونده های سنگین و خاص استان، مجری عدالت باشند.

رئیس شورای قضایی دادگستری مازندران با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده ها در استان مباحث مالی یا مربوط به اثبات مالکیت است،خصوصا زمین های کشاورزی بدون سند که بر اساس آمار اداره ثبت اسناد حدود ۲۰ درصد از مجموع زمینهای استان را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: صدور سند مالکیت و اجرای حد نگاری  موجب چندین برابر شدن اعتبار این زمین ها و کاهش ورودی پرونده های تصرف غیر قانونی به دادگستری خواهد شد.

پوریانی افزود: در مازندران ۱۲۰ هزار واحد مسکونی غیر مجاز و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی خالی داریم که این موارد باید با همت قضات تجدید نظر تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه  قضات تجدید نظر در مسند مدیریت هستند ادامه داد: مدیریت در این مجموعه امری بسیار دشوار و با دستگاه های دیگر اجرایی متفاوت است زیرا مدیریت قضات باید بگونه ای باشد که قدمهایشان عدالت را در جامعه جاری و مانعی برای بی عدالتی ها شود و با نهادینه شدن اخلاقیات در جامعه جرائم کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برنامه هایی که در سند تحول قضایی به استان ابلاغ شده باید به صورت میدانی جدای از سختی کار به بهترین شکل انجام شود گفت: یکسال است که مازندران استان پایلوت و آزمایشی برای رسیدگی به پرونده های الکترونیک قضایی در نظر گرفته شده که یکی از دلایل آن تیز بینی مسئولان ارشد قضایی استان است و همچنین وجه تمایز مازندران بعنوان استانی که بیشترین دانش آموخته در رشته حقوق را دارد ،مسئولیت اجرایی کردن دستورات جدید قوه بر عهده این استان است تا محاسن طرح را یافته و معایب برای اصلاح به مقامات قضایی کشور اعلام شود.

دیگر خبرها

  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود