Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش دانشگاهی «حمایت از کالای ایرانی» طی بیانیه‌ای میثاق نامه و شیوه نامه فعالیت خود را منتشر کرد.

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هر بار که واژه «پویش مردمی» یا «کمپین» را می‌شنویم، متوجه می‌شویم که گروهی از افراد جامعه درباره مسأله‌ای عمومی حساس شده‌اند و به شکل یک پویش، حرکتی را برای رسیدن به یک هدف یا رفع یک مشکل آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تشکیل پویش، یکی از راهکار‌های رویارویی با مشکلات اجتماعی-فرهنگی و تلاش برای حل آنهاست.

تاکنون شاهد راه‌اندازی پویش‌هایی در سطح کشور بوده‌ایم، پویش‌هایی که اهداف‌های مختلفی را دنبال کرده‌اند، اما این بار به سراغ پویشی رفتیم که توسط جمعی از فعالان دانشگاهی و رسانه‌ای و برخی از تشکل‌های دانشجویی راه‌اندازی شده و هدفش پیگیری مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

شکل‌گیری این پویش از آنجایی آغاز شد که رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نانمگذاری کردند و طولی نکشید که پویشی با همین نام اعلام موجودیت کرد.

انتشار میثاق‌نامه پویش «حمایت از کالای ایرانی»
پویش دانشگاهی، رسانه‌ای «حمایت از کالای ایرانی» طی بیانیه‌ای ضمن انتشار میثاق نامه خود، شیوه نامه فعالیت خود به همراه ۹۱ مزیت استفاده از کالای ایرانی را اعلام کرد و از مردم و مسئولان خواست تا با «حمایت از کالای ایرانی» و تلاش برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در این رابطه، باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و پیشرفت برای کشور شوند.

در میثاق‌نامه پویش «حمایت از کالای ایرانی» آمده است که ما اعضای پویش «حمایت از کالای ایرانی» پیمان می‌بندیم:

«برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از کالای ایرانی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

در هر زمان و مکانی به اندازه توانایی خود، اطرافیان و مردم را از مزایا و فوایدی که استفاده از کالای ایرانی دارد، آگاه کنیم.

از این پس انتخاب اول ما کالای تولید داخل باشد
از خرید کالای بدون ضمانت و قاچاق خودداری کرده و در صورتی به سراغ کالا‌های وارداتی برویم که هیچ مشابه داخلی نداشته باشند.

در انتخاب کالا‌های وارداتی هم منافع ملی را در نظر بگیریم و از تبلیغ کالای خارجی پرهیز کرده و از فروشندگان بخواهیم کالا‌های ایرانی را به ما معرفی کنند.

هر جا دیدیم که فروشنده یا افرادی کالای خارجی را تبلیغ می‌کند او را از آسیب‌هایی که به کشور و هموطنانش می‌زند، آگاه کنیم.»

همچنین این پویش ضمن انتشار این میثاق‌نامه شیوه نامه فعالیت خود به همراه ۹۱ مزیت استفاده از کالای ایرانی را هم اعلام کرد و از مردم و مسئولان خواست تا با «حمایت از کالای ایرانی» و تلاش برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در این رابطه، باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و پیشرفت برای کشور شوند.

پیوستن برخی از مسئولان، نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه و چهره‌های مطرح به پویش
بعد از انتشار میثاق‌نامه و در همان روز‌های ابتدایی شکل‌گیری این پویش که هدف اصلی خود را تلاش برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب اعلام کرده بود تعدادی از مسئولان، نمایندگان مجلس و چهره‌های معروف دانشگاهی به این پویش پیوستند.

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، منصور غلامی وزیر علوم، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، عفت شریعتی کوهبنانی مشاور دبیرکل و مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رستمی معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، مهدی مقدسی و حشمت الله فلاحت پیشه از نمایندگان مجلس، ذولفقار یزدان‌مهر مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان، هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو، خواهران منصوریان قهرمانان وشوی ایران و جهان و پویه مهدوی نادر اولین بانوی جهانگرد کشور از چهره‌های مطرحی بودند که به این کمپین پیوسته‌اند.

همچنین این پویش تا کنون توانسته بسیاری از تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان را با خود همراه کند، از طرفی هم جمعی از دانشجویان ایرانی خارج کشور با پیوستن به این پویش آمادگی خود را برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

ساخت پوستر شخصی «حمایت از کالای ایرانی» برای اعضای پویش
این روز‌ها شاید در صفحات و کانال‌های شخصی برخی از افراد و مسئولان پوستر‌های «حمایت از کالای ایرانی» با تصاویر خود آن‌ها را دیده باشید، پوستر‌هایی که در ابتدای آن قسمتی از بیانات رهبر معظم انقلاب آمده و کاربران با انتشار آن‌ها در صفحات خود دوستانشان را به حمایت از کالای ایرانی دعوت می‌کنند. این پوستر‌ها به همراه برخی از طرح‌های کرافیکی درباره حمایت از کالای ایرانی نیز یکی از اقداماتی است که توسط این پویش صورت می‌گیرد.

در آینده برنامه‌های متوعی در سطح دانشگاه‌ها خواهیم داشت
کامران شیرازی دبیر پویش حمایت از کالای ایرانی درباره ایجاد این پویش می‌گوید: هدف ما این است که بتوانیم فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در میان مردم نهادینه کنیم تا از این راه برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب تلاش کرده باشیم.

وی درباره ساخت پوستر‌های حمایت از کالای ایرانی برای اعضای خود هم گفت: این اقدام بسیار مورد توجه اعضا و مردم قرار گرفت. این پوستر‌ها با هدف این کار ساخته می‌شود که کسانی که عضو پویش می‌شوند از دوستان خود بخواهند نسبت به کالای داخلی تعصب داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا در اولین اقدامی عملی این پویش، جمعی از دانشجویان با حضور بازار‌ها و مراکز فروش پر تجمع اقداماتی را برای آگاه سازی مردم در مورد مزیت‌های استفاده از کالای ایرانی اقداماتی را انجام داد.

شیرازی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ساخت کلیپ‌های آموزشی و انجام اقداماتی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی اقدامات دیگری است که این پویش در نظر دارد انجام دهد.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: در آینده برنامه‌های متنوعی را در دانشگاه‌ها در همین راستا خواهیم داشت. از طرفی با کمک اساتید دانشگاه نشست‌هایی را برای اینکه مردم بدانند حمایت از کالای ایرانی چه مزیت‌هایی خواهد داشت را برگزار خواهیم کرد.

شیرازی اضافه کرد: در شورای مرکزی و سیاست گذاری این پویش تعدادی از اساتید مطرح دانشگاه، اعضای اتحادیه‌ها و تشکل‌های های دانشجویی، تشکل‌های بسیج دانشجویی حضور دارند و کمک می‌کنند تا بتوانیم بهتر به هدف برسیم ضمن اینکه از راهنمایی و مشورت با مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های مختلف هم استفاده می‌کنیم تا انشاءالله بتوانیم در این مسیر موثر باشیم.

وی افزود: علاقمندان برای پیوستن به این پویش می‌توانند از طریق شناسه h_kala_irani@ در تلگرام و یا پیام رسان سروش اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد