Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@22:44:32 GMT

سه قاچاقچی آثار تاریخی درتله پلیس نیر

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۳۱۷۳

سه قاچاقچی آثار تاریخی درتله پلیس نیر

سه قاچاقچی هنگام حفاری غیرمجاز اشیای عتیقه در روستای کریق بزرگ شهرستان نیر دستگیر شدند.

ایران آنلاین /سرهنگ عادل منیر  فرمانده انتظامی نیر روز یکشنبه  گفت : در بررسی ها آلات و ادوات حفاری از این قاچاقچیان کشف و متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.او با اشاره به اینکه شهرستان نیر با داشتن آثار تاریخی و باستانی یکی از مناطق تاریخی کشور است، از مردم خواست در راستای حفظ آثار تاریخی ، در صورت مشاهده هر گونه عملیات حفاری مشکوک مراتب را با شماره تلفن 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان نیر با آثار فراوان باستانی و تاریخی در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.
پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در کنار جاده قدیم نیر - سراب ، دهکده های صخره ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است./ ایرنا 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق توسط مأموران یگان امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ بیژن خدایی اظهار کرد: مأموران یگان امداد شهرستان قزوین در راستای مأموریت‌های محوله و بررسی خودروهای مشکوک در عوارضی شماره سه، به یک دستگاه خودرو  مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: مأموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، خاطرنشان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور قاچاقچی سوخت نقره داغ شد

دیگر خبرها

  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ۷۲۷ هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود