Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@05:34:17 GMT

امضا تفاهم نامه مشترک بندر شهید رجایی و بندر حمد قطر

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۳۳۰۴

امضا تفاهم نامه مشترک بندر شهید رجایی و بندر حمد قطر

به گزارش ایسکانیوز، اله مراد عفیفی پور در نشست مشترک با هیئت عالی‌ رتبه قطری از وزارت حمل‌ونقل و سازمان بنادر با اشاره به وابستگی‌های فرهنگی و میراث‌های مشترک بین دو کشور ایران و قطر، اظهار کرد: آنچه از گذشته بین دو کشور وجود داشته، پیوستگی‌ها و وابستگی‌های دینی و اخلاقی بوده که مظاهر آن در ارتباط و تعلقات دو ملت تجلی‌ یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مبادلات تجاری و اقتصادی دو همسایه از طریق دریا ریشه در گذشته‌های دور داشته و نشست‌های مشترک بین مقامات دریایی ایران و قطر توسعه‌دهنده این روابط دیرینه و تعمیم و گسترش روابط دریا محور را به همراه خواهد داشت. بر این اساس استان هرمزگان، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های متعددی دارد که می‌تواند باعث توسعه روابط تجاری با قطر شود.

در ادامه رئیس سازمان بنادر قطر هم در این نشست،گفت: بندر شهید رجایی چه به لحاظ موقعیت استراتژیک و چه از حیث ظرفیت و زیرساخت‌های ایجاد شده یکی از مهم‌ترین بنادر منطقه است، قطعاً در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌های مشترک بندری بین بندر شهید رجایی و بندر حمد در راستای توسعه روابط بندری منعقد خواهد شد.

محمد الخنجی افزود: این همکاری‌های مشترک بندری پس از یک مطالعه کلی در بنادر دیگر ایران نیز صورت می‌گیرد و درگام نخست با توجه به پتانسیل‌های دریایی و بندری ایران با احصاء مشکلات مطروحه از سوی طرف ایرانی برای رفع موانع و تنگناها اقدام می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی ایران و توسعه مبادلات بناشده سازوکار جدید تعرفه‌ای بین ایران و قطر تعریف شود تا تجار و صاحبان کالا با خاطری آسوده و بدون دغدغه در بنادر حضور یابند.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس نیز گفت: برگزاری نشست تخصصی و دعوت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان همچنین بحث در رفع مسائل بانکی تجار کمک شایانی به گسترش مراودات تجاری دو کشور خواهد کرد.

محمدامین صباغی زاده بیان کرد: افزایش حجم تجاری با کشور قطر، استفاده از ظرفیت‌های مشترک بندر شهید رجایی و بندر حمد قطر در توسعه روابط اقتصادی و ایجاد خطوط گردشگری ایران باید با جدیت دنبال شود.

صباغی زاده لحاظ کردن تخفیفات ویژه در بنادر قطر را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های تجار مطرح و اظهار کرد: هرمزگان در بحث تولید مرکبات کشاورزی و مواد معدنی در این استان غنی است و بازنگری در تعرفه‌های بندری کمک شایانی در تسهیل تجارت دریایی برای طرفین به همراه خواهد داشت.

901

اله مراد عفیفی پور بندر شهید رجایی بندر حمد قطر تفاهم نامه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش هشت میلیون دلار در زمینه احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری خارجی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ابوطالب گرایلو با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرزهای ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت 40 هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و 727 هزار تن رسید که 287 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، بندر امام‌خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است.

بندر امام خمینی (ره) تأمین کننده 70 درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند