Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@06:39:15 GMT

کشف ۱۱ لاشه شیر مسموم‌شده در اوگاندا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۳۳۴۶

کشف ۱۱ لاشه شیر مسموم‌شده در اوگاندا

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
لاشه ۱۱ قلاده شیر از جمله هشت توله در پاک ملی ملکه الیزابت در اوگاندا و در نزدیکی یک روستا یافت شده است که مقامات زیست محیطی این کشور به مسمومیت آنها مشکوک هستند.

به گزارش ایسنا، این سه قلاده شیر ماده به همراه توله‌هایشان که بخشی از یک گله شیر شامل سه شیر نر بوده‌اند احتمالا آخرین قربانیان مسمومیت گربه‌سانان در اوگاندا محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسمومیت شیرها در کشور اوگاندا اتفاق جدیدی نیست و در سال ۲۰۱۰ نیز پنج قلاده شیر در همین پارک ملی مسموم و کشته شدند. در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ نیز ۱۵ قلاده شیر در این منطقه کشته شدند که مقصر آن عشایری که از گله‌های خود محافظت می‌کردند، شناخته شدند.

لاشه این شیرها برای آزمایش و تعیین علت واقعی مرگ آنها به آزمایشگاه فرستاده شده است.

این دسته از شیرها به علت رفتارهای غیرمعمول خود که برخلاف عادات معمول شیرها از درخت‌ها بالا رفته‌اند و از آنها آویزان شده‌اند و در آنجا به استراحت می‌پرداختند، مشهور بوده و برای ساخت یک مستند حیات وحش توسط شبکه نشنال جئوگرافیک انتخاب شده بودند.

به گزارش اسپوتینک، اکثر جمعیت شیرهای جهان در شرق آفریقا که اوگاندا نیز در آن واقع است و در جنوب آفریقا تمرکز یافته‌اند. جمعیت این گربه‌سانان در نیمه دوم قرن بیستم هر ۲۰ سال حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد کاهش یافته به طوری که این گونه را در «فهرست قرمز» اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و جز گونه‌های آسیب‌پذیر قرار داده است.

در همین زمینه: وارد کردن شیر ایرانی به کشور منوط به تایید سازمان محیط زیست است شیر ایرانی خاطره می‌ماند عکس روز: جنگ شیر و کفتار انسان ؛ کشنده‌تر از شیرها و کوسه‌ها

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح هویت‌گذاری لاشه‌های دام در مرکز لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان از آغاز  طرح هویت‌گذاری لاشه‌های دام در مرکز استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح جمع کردن لاشه‌های غیرمجاز در سطح استان است.

مصطفی زبردست در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح هویت‌گذاری لاشه‌های دام اظهار کرد: یک ماه است که به صورت پایلوت و با یک شکل و شمایل متفاوت از دیگر نقاط کشور، این طرح در استان اجرا شده است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح جمع کردن لاشه‌های غیرمجاز در سطح استان است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: به سمت نصب لیبل‌های پلاستیکی روی آوردیم و مشخصات کشتارگاه و کد مربوط به بازرس روی لیبل مشخص می‌شود و این امر امکان تقلب را به حداقل می‌رساند.

زبردست افزود: تنها شهرستانی هستیم که این طرح را آغاز کرده‌ایم و چنانچه نتیجه آن رضایت‌بخش باشد به بقیه شهرستان‌ها تعمیم داده می‌شود.

وی با بیان این‌که نصب هر کلیپس بر روی لاشه ۵۰ هزار تومان هزینه دربر دارد، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از کشتار غیرمجاز و رسیدن گوشت باکیفیت به دست مصرف‌کننده، طرح هویت‌گذاری لاشه‌های دام در کشتارگاه گلشن خرم‌آباد شروع شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تاکید کرد: از سال آینده نیز این طرح به همه کشتارگاه‌های استان تعمیم داده می‌شود و به مردم توصیه می‌کنیم که گوشت قرمز را از مراکز مجاز تهیه کنند و از خرید گوشت چرخ‌کرده‌ی آماده پرهیز کنند و زمانی که خود حضور دارند از قصاب بخواهند که گوشت را برای آنها چرخ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هویت‌گذاری لاشه‌های دام در مرکز لرستان
  • رسمی: رونمایی از پیراهن جذاب سه شیرها (عکس)
  • اجرای طرح پایلوت مبارزه با موش‌های مغان، ورامین و موش کور
  • چگونه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مغز کودکان مان را مسموم کردند و چگونه با آن مقابله کنیم؟
  • اعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار
  • (ویدئو) شبگردی ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • مشاهده یک قلاده خرس در جاده کیاسر