Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@00:05:23 GMT

مسلمان معلول فلسطینی در مسیر اورست+عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۳۵۰۸

مسلمان معلول فلسطینی در مسیر اورست+عکس

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ جراح الحوامده، آواره فلسطینی 22 ساله ساکن اردن که یک پای خود را به خاطر سرطان استخوان از دست داده، امیدوار است بتواند با صعود به بلندترین قله جهان برای مؤسسه آموزشی که در آن تحصیلات خود را گذرانده پول جمع کند.

ؤوسسه آموزشی الجوفه در اردن، توسط آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اداره می‌شود که در حال حاضر با کمبود بودجه شدید مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این آواره معلول فلسطینی می‌گوید هدفش از صعود به قله اورست جمع‌آوری بودجه برای این مؤسسه آموزشی است که در حال حاضر حدود 750 آواره فلسطینی را آموزش می‌دهد.

الحوامده با عصای زیر بغل صعود از این کوه را که در نپال واقع شده و ارتفاع آن به  8848 متر می‌رسد، آغاز و تاکنون بیش از 5 هزار و سیصد متر را صعود کرده و امیدوار است که به زودی به قله برسد. 

وی به خبرنگاران گفته است: آوارگان فلسطینی حق دارند رؤیاهای خود را تحقق بخشند. من با این صعود، ثابت خواهم کرد که هر چیزی ممکن است.

وی امیدوار است بتواند مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار برای این مؤسسه آموزشی جمع‌آوری کند. 

الحوامده که در اردوگاه آوارگان در پایتخت اردن بزرگ شده، نخستین کوهنورد معلول رسمی فلسطین با اندام مصنوعی است. وی سال گذشته نیز با هدف بالا بردن آگاهی در مورد قربانیان سرطان به قله کلیمانجارو در آفریقا صعود کرده بود.

انتهای پیام

 

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند یکشنبه شب در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تشریح رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تأمین مسکن مورد نیاز محرومان، خواستار همکاری بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی در این زمینه شد.

وی اظهار داشت: ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دولت با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر افزود: احداث واحد مسکونی برای این افراد از سال ۱۳۹۴ در تفاهم با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجلس و دولت آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا مقرر شده بود تا خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از سوی سازمان بهزیستی معرفی شوند تا کار احداث ساختمان‌ها آغاز شود.

برومند گفت: با بررسی و شناسایی یک خانواده در شهرستان دشتستان که ۵ عضو معلول دارد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در تلاش است نسبت به تأمین مسکن مقاوم برای این خانواده اقدام کند.

وی تأکید کرد: جهت تأمین سرپناه ایمن برای این خانواده همراهی و همکاری نهادهای حمایتی و انجمن خیرین مسکن ساز استان ضروری است.

کد خبر 6097729

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • (ویدئو) رقص و شادی دامادها روی دوش آوارگان غزه
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟