Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه مطبوعاتی، با اعلام نگرانی در خصوص تنش های نظامی در سوریه، از همه طرف های درگیر خواست که از انجام اقدامات متناقض منشور سازمان ملل متحد اجتناب کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است:اسلام آباد، استفاده از سلاح های شیمیایی را در هر جای جهان محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان می افزاید:لازم است که تحقیقات فوری و شفاف در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه انجام شود.
وزارت امور خارجه پاکستان در بخش پایانی این بیانیه آورده است:مردم سوریه در مقطع زمانی کنونی از آشفتگی های ناشی از جنگ رنج می برند و امیدواریم که همه طرف های درگیر، برای یافتن راه حل فوری برای پایان رنج مردم سوریه اقدام کنند.

*** محکومیت حمله به سوریه از سوی احزاب پاکستان
به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشرو شیعیان در پاکستان تجاوز آمریکا و متحدانش به سوریه را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.
علامه راجا ناصر عباس جعفری در واکنش به تجاوز آمریکا و متحدانش در تجاوز به سوریه گفت:ما قویا حمله آمریکا به سوریه را محکوم می کنیم.
علامه جعفری افزود: کشورهای عربی-اسلامی امروز گرفتار جنگ و درگیری هستند اما سازمان همکاری کشورهای اسلامی سکوت کرده و این رویکرد جنایت آمیز است.
وی تاکید کرد: سازمان همکاری کشورهای اسلامی نهادی شکست خورده است که تبدیل به مهره ای در دستان استعمار جهانی شده است.
علامه جعفری افزود: وقت آن رسیده است که ملت های مظلوم مسلمان علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و قدرت های استعماری متحد شوند.

*** سراج الحق:سازمان های بین المللی در سکوت به سر می برند
سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز امروز طی نشست مطبوعاتی در شهر کراچی تجاوز آمریکا به سوریه را قویا محکوم کرد و گفت: متاسفانه سازمان ملل و دنیای اسلام سکوت کرده اند.
به گزارش ایرنا، آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه )، سحرگاه دیروز - شنبه -، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد.
البته حملات هوایی و موشک پراکنی آمریکا، فرانسه و انگلیس به خاک سوریه به سرعت مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر قرار گرفت.
در کنار انتقادات جدی از این اقدام نظامی، بسیاری آن را سخیف، ناکارآمد و دارای تبعات منفی توصیف کردند.
آساق**6125**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حمله آمريكا سوريه واكنش پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود امیرعبداللهیان به گامبیا

وزیر امور خارجه ایران که به‌منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به گامبیا سفر کرده است، وارد این کشور آفریقایی شد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به گامبیا کرده است، بامداد شنبه وارد بانجول، پایتخت این کشور واقع در قاره آفریقا شد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه