Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@15:06:34 GMT

جریان انحرافی، فتنه‌ای در قیاس با فتنه ۸۸ است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۳۶۵۱

جریان انحرافی، فتنه‌ای در قیاس با فتنه ۸۸ است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اقلید گفت: در فتنه 88، افرادی بودند که از سابقون نهضت و در مسیر انقلاب بودند ولی دچار عدم تشخیص شده و با بی بصیرتی از درخت انقلاب ریزش کردند.

محمدرضا قربانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اقلید در گفت‌و‌گو با خبرنگار  خبرگزاری دانشجو در شیراز، در خصوص انتشار نامه‌ ۳۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان (حامیان رئیس دولت‌های نهم و دهم) خطاب به رهبر انقلاب، گفت: ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب توسط جمعی از دانشجویان که سابقه فعالیت در برخی تشکل های دانشجویی را داشته، و ناکارآمد جلو داده ارکان و قوای نظام، انتقاد ناعادلانه بدون توجه به مصالح کشور و با یکجانبه‌نگری، تمرکز بر مشکلات و نادیده گرفتن کارکرد چهل ساله جمهوری اسلامی و قضاوتی شتاب‌زده و غیرمنصفانه حکایت از توطئه و فریب خوردن این افراد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به بیانات شهید مطهری مبنی بر شرایط انتقاد افزود: در کتاب «حکمت ها و اندرزها»ی استاد شهید مرتضی مطهری آمده است، انتقاد کننده باید دو شرط را دارا باشد تا انتقادش زمینه ساز حرکت و اصلاح باشد، و در غیر این صورت انتقاد باعث ایجاد هرج و مرج و توقف در حرکت اصلاحی می شود؛

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اقلید گفت: از این دو شرط، یکی داشتن «حسن تشخیص» و دیگری داشتن «حسن نیت» است، اینان بدون حسن نیت همه ارکان نظام را زیر سوال برده و با عدم تشخیص راه حل، فردی را ناجی و نقطه عدم و برون رفت از مشکلات کشور معرفی می کنند،که اطراف این شخص نماد فساد و تخلف بوده و بعضا در زندان هستند.

وی با بیان اینکه اینان با سیاه نمایی و ناکارآمد نشان دادن ارکان نظام، تنها و تنها بدنبال ایجاد یاس و نومیدی درمردم هستند و در ادامه گفت: تضییع خدمات چهل ساله نظام و انقلاب، آب به آسیب دشمن ریختن است، این نامه نه تنها هشداری منصفانه در مورد وضعیت کنونی نیست، بلکه تاکید بر حرکتی غیر اصلاحی و تلاشی در تکمیل یک پازل مرموز می باشد که خودش فتنه‌ای در قیاس با فتنه ۸۸ است.

قربانی افزود: به قول امیرالمومنین علی (ع)، فتنه در آغاز، خود را شبیه حق نشان می دهد و وقتی پشت می کند، واقعیت خود را نشان می دهد.

این فعال دانشجویی تاکید امضا کنندگان بر نام بردن عضویتشان در یک تشکل انقلابی را تنها به منظور تخریب شجره طیبه بسیج  دانست و گفت: اینها نمی‌دانند که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بسیج سیاسی است ولی سیاست زده نیست، ممکن است امضا کنندگان چند صباحی در عضویت تشکل دانشجویی بوده باشند ولی ملاک حال فعلی افراد است.

قربانی تصریح کرد: کما اینکه در فتنه 88، افرادی بودند که از سابقون نهضت و در مسیر انقلاب بودند ولی دچار عدم تشخیص شده و با بی بصیرتی از درخت انقلاب ریزش کردند.

وی نمونه بسیار مشهود این نامه را شهادت حسین بن علی(ع) با نیت قربه الی الله دانست و گفت: در تاریخ بارها این موضوع اتفاق افتاده است که نیت انسان ها دستمایه شیطان قرار گرفته و ضربات سنگینی نیز بر پیکره جبهه خودی وارد کرده است.

قربانی در پایان افزود: اشتباه نکنیم، در نیت افراد شک نمی کنیم، اما نیتِ یک عمل، چیزی است و همراه شدن آن با عملی که در راستای رضایت خدا نباشد، چیزی دیگر، در زمان قیام امام حسین(ع) بسیاری در مکه و مدینه و کوفه با نیت خدایی در حال تحصیل علم، انفاق، قائم به نماز و روزه دار بودند، ولی سکوت آنها و کنار کشیدن از حمایت فرزند رسول خدا(ص) هیچ جایی برای دفاع از نیت خالصانه! آنها نگذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی
  • حمایت مشاور قالیباف از فضائلی /این جماعت تندرو به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی قاعده به دوش رهبری بیفتد/پایه گذار این روش جریان انحرافی بود