Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@11:15:04 GMT

کشف 11 لاشه شير مسموم‌شده در اوگاندا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۳۷۸۷

کشف 11 لاشه شير مسموم‌شده در اوگاندا

خبرگزاري آريا - لاشه 11 قلاده شير از جمله هشت توله در پاک ملي ملکه اليزابت در اوگاندا و در نزديکي يک روستا يافت شده است که مقامات زيست محيطي اين کشور به مسموميت آنها مشکوک هستند.
به گزارش ايسنا، اين سه قلاده شير ماده به همراه توله‌هايشان که بخشي از يک گله شير شامل سه شير نر بوده‌اند احتمالا آخرين قربانيان مسموميت گربه‌سانان در اوگاندا محسوب مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسموميت شيرها در کشور اوگاندا اتفاق جديدي نيست و در سال 2010 نيز پنج قلاده شير در همين پارک ملي مسموم و کشته شدند. در سال‌هاي 2006 و 2007 نيز 15 قلاده شير در اين منطقه کشته شدند که مقصر آن عشايري که از گله‌هاي خود محافظت مي‌کردند، شناخته شدند.
لاشه اين شيرها براي آزمايش و تعيين علت واقعي مرگ آنها به آزمايشگاه فرستاده شده است.
اين دسته از شيرها به علت رفتارهاي غيرمعمول خود که برخلاف عادات معمول شيرها از درخت‌ها بالا رفته‌اند و از آنها آويزان شده‌اند و در آنجا به استراحت مي‌پرداختند، مشهور بوده و براي ساخت يک مستند حيات وحش توسط شبکه نشنال جئوگرافيک انتخاب شده بودند.
به گزارش اسپوتينک، اکثر جمعيت شيرهاي جهان در شرق آفريقا که اوگاندا نيز در آن واقع است و در جنوب آفريقا تمرکز يافته‌اند. جمعيت اين گربه‌سانان در نيمه دوم قرن بيستم هر 20 سال حدود 30 الي 50 درصد کاهش يافته به طوري که اين گونه را در «فهرست قرمز» اتحاديه بين‌المللي حفاظت از طبيعت و جز گونه‌هاي آسيب‌پذير قرار داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف

به گزارش صدای ایران به نقل از مهر، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کردند و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده «توله شیر» را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود.

شایان ذکر است، وی در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

دیگر خبرها

  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • حضور یک قلاده پلنگ در دماوند + ویدئو
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل اوگاندا در اولین گام
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل اوگاندا