Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@03:52:34 GMT

دلایل اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۵۰۲۹

دلایل اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها چیست؟

ساعت24-از ۵۷۲۹۷ واقعه فوت ثبت شده در استان تهران، ۳۲۱۲۳ نفر مرد و ۲۴۸۲۳ نفر زن بوده‌اند که از مهمترین دلایل فوت تهرانی‌ها نیز می‌توان به بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.

بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال استان تهران در سال ۱۳۹۶ تعداد ۵۷۲۹۷ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۲۱۲۳ واقعه مربوط به فوت مردان و ۲۴۸۲۳ واقعه مربوط به زنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تعداد ۳۵۱ واقعه فوت نامشخص نیز به ثبت رسیده است. از طرفی بیشترین نرخ فوت‌های ثبت شده مربوط به شهرستان تهران با ۵.۴۲ درصد و کمترین آن مربوط به کهریزک با ۰.۱۶ درصد بوده است.

در سال ۹۶ از مجموع ۵۴۷۹۶ واقعه فوت جاری ثبت شده از تعداد کل فوتی‌های استان، ۴۵.۸۴ درصد از فوتی‌ها در گروه سنی بیشتر از ۷۵ سال به ثبت رسیده که بیشترین درصد از فوت جاری ثبت شده در این گروه سنی قرار دارد.

همچنین در این گروه سنی، تعداد فوت شدگان ۴۹.۹۱ درصد مرد و ۵۰.۰۹ درصد زن راشامل می‌شوند. کمترین درصد فوت جاری هم مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال با حدود ۰.۳۷ درصد است.

براساس این گزارش، تعداد ۵۴۷۹۶ واقعه فوت جاری در سال ۹۶ در استان تهران به ثبت رسیده است که تعداد فوت جاری ثبت شده در نقاط شهری برابر با ۵۴۵۶۰ واقعه و تعداد فوت‌های جاری ثبت شده در نقاط روستایی برابر با ۲۳۶ واقعه است.

از طرفی تعداد فوت‌های ثبت شده مردان ۳۱۰۵۵ مورد و تعداد فوت‌های ثبت شده زنان برابر با ۲۳۷۴۱ نفر است که نسبت جنسی فوت جاری در استان برابر با ۱۳۰ است.

همچنین بیش از ۵۰ هزار واقعه فوت در سال ۹۶ در استان تهران ثبت شده که از این تعداد دلایل فوت ۲۵۶۱۴ نفر با سهم درصدی ۴۴.۷۰ بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

بعد از آن نیز بیماری‌ های دستگاه تنفسی با سهم درصدی ۱۴.۱۹ و بیماری‌ های عفونی و انگلی با سهم درصدی ۹.۹۳ جایگاه دوم و سوم عوامل فوت تهرانی‌ها را به خود اختصاص داده است.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید

آرش آریانژاد از سرریز ۸ سد در استان کردستان خبر داد و گفت: حجم آب ذخیره پشت سد‌های کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان با حدود هزار میلی متر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سد‌های استان جاری گردیده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان گردید.

آریانژاد با اشاره به اینکه سامانه جدید بارشی در راه استان است، توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روز‌های دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌گردد شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سد‌های استان اکیداً خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • جلوی افت موالید را گرفتیم/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • تعداد سکوهای پرسپولیسی در وطنی مشخص شد
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد