Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:55:04 GMT

پنج هزاردام پارسال از مراتع قزوين خارج شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۵۵۷۷

پنج هزاردام پارسال از مراتع قزوين خارج شدند

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري قزوين گفت: سال گذشته پنج هزار دام غير مجاز در استان شناسايي و از مراتع خارج شدند.

علي اکبر اسدالهي روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد از دام هاي غير مجاز طي 10فقره عمليات توسط نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي قزوين شناسايي و از مراتع خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه ظرفيت مجاز چراي دام در اراضي طبيعي استان قزوين 600 هزار هکتار است،اضافه کرد: اين در حالي است که چراي دام در اين محدوده ها بيش از 2 برابر ميزان استاندارد مي باشد.
اسدالهي با بيان اينکه با عاملان تعدي به مراتع برخورد مي شود،تصريح کرد: يکي از تهديدهاي مهم مربوط به اراضي ملي استان چراي بيشتر از ظرفيت مراتع موجود توسط دام ها است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين ادامه داد: ورود بيش از حد دام به مراتع، پوشش گياهي را از بين مي برد و زمين را مستعد فرسايش و بيابانزايي مي کند.
اسدالهي اضافه کرد:براي جلوگيري از افزايش خسارت و آسيب به مراتع، طرح جلوگيري از چراي بي‌ رويه دام در مراتع استان در دستور کار قرارگرفته است.
وي يادآور شد:اجراي طرح مميزي، قرق مراتع، جلوگيري از چراي دام غير مجاز و خروج آنها از اراضي ملي از اقداماتي است که براي حفظ، اصلاح و احياي مراتع استان قزوين در حال پيگيري است.
60درصد وسعت استان قزوين را اراضي ملي دربرگرفته است.
ازاين ميزان 853 هزار و 485 هکتار شامل مراتع هستند که از نظر پوشش گياهي به سه درجه خوب،متوسط و فقير تقسيم بندي مي شوند.
7390*3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها