Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:52:49 GMT

قم|همایش نکوداشت مرحوم صاحب جواهر در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۵۷۰۷

قم|همایش نکوداشت مرحوم صاحب جواهر در قم برگزار می‌شود

عضو شورای علمی مدرسه خاتم‌الاوصیا از برگزاری همایش نکوداشت مرحوم صاحب جواهر در قم خبر داد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمد عشایری در مراسم نکوداشت مرحوم صاحب جواهر که در مدرسه عالی خاتم‌الاوصیاء برگزار شد، با اشاره به سبک و سیاق مدرسه خاتم‌الانبیا اظهار داشت: این نشست پنجمین نشستی است که در این مدرسه برگزار شده و در سال‌های قبل نیز بزرگداشت افرادی همچون شیخ اعظم انصاری و شیخ عبدالکریم حائری در این مدرسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای علمی مدرسه خاتم‌الاوصیا افزود: مرحوم صاحب جواهر قبل از شیخ اعظم انصاری به قله‌های فقاهت دست‌یافته و از شاگردان برجسته آیت‌الله وحید بهبهانی بوده است. امروزه فقه جواهری به‌عنوان یک روش فقاهتی مورد بررسی‌های علمی قرارگرفته و از اهمیت بسیاری در این زمینه برخوردار است.

عشایری با تشریح فعالیت‌های علمی در زمینهٔ پارادایم‌های فقهی عنوان کرد: در زمینه اندیشه مرحوم صاحب جواهر مقالاتی در دست آماده شدن است که پس از اصلاح و ویرایش، گزیده آن‌ها منتشر خواهد شد.

وی با تأکید بر روش قابل‌اعتنای صاحب جواهر در فقاهت، بیان کرد: صاحب جواهر، نماینده خصوصیات کمتر شناخته‌شده مکتب وحید بهبهانی بوده و از فقهای تحول‌خواه محسوب می‌شود. جلسه نکوداشت مرحوم صاحب جواهر، صبح روز 30 فروردین در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی برگزار خواهد شد که این جلسه با پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی در مورد شخصیت صاحب جواهر شروع می‌شود.

عشایری با بیان ضرورت به‌روزرسانی فقه اسلامی در مورد مسائل امروز جامعه ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی همان‌طور که در پیدایش مبتنی بر فقه بوده، در بقاء و ادامه روند خود نیز به فقه نیازمند است و علم فقه ما باید تکلیف خود را در مورد تطبیق خود با مسائل موجود در کشور روشن کند.

وی تفاوت‌های موجود در آموزش و پژوهش را موردتوجه قرار داد و گفت: در مقام آموزش باید متون آموزشی تدریس شود و افراد بعد از گذراندن مراحل آموزشی وارد زمینه‌های پژوهشی می‌شوند که اگر تحولی صورت بگیرد در عرصه پژوهش رخ خواهد داد.

عضو شورای علمی مدرسه خاتم‌الاوصیا با اشاره به نقاط ضعف موجود در آموزش عالی کشور بیان کرد: کتب درسی امروز ما وضعیت نامطلوبی داشته و ما را به سمت اهداف موردنظر رهنمون نمی‌کنند.

عشایری با بیان دلیل بازگشت به آراء اندیشمندان گذشته همچون صاحب جواهر افزود: بازگشت ما به نظرات و اندیشه مرحوم صاحب جواهر به این دلیل بوده که اگر ما می‌خواهیم روش جدیدی در فقاهت بنیاد نهاده شود، ناگزیر از استفاده از پارادایم‌های گذشته هستیم. پارادایم‌ها و رهیافت‌های گذشته بنیاد تحول در فقه امروز و چاره‌سازی برای مشکلات روز کشور است و تحول با تأسیس فقه جدید متفاوت است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت سبحان بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این رویداد ۱۳۸ ایده شرکت داشته‌اند که پس از داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد راه یافتند.

دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب استان قم بیان کرد: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول و نحوه ارائه خود در روز اختتامیه متمرکز هستند.

وی ابراز کرد: اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب روز ۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و صاحبان ایده و کسب و کارها در صورت کسی امتیازهای لازم می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری بهره ببرند.

گفتنی است، رویداد استارتاپی شتاب با راهبری پارک علم و فناوری قم و مشارکت فعال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار می‌شود و هدف از آن افزایش سهم ورود دانشجویان به کسب و کارهای دانش‌بنیان است.

یادآور می‌شود، رویداد شتاب در دو حوزه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع خلاق برگزار شد ضمن اینکه برگزیدگان این رویداد علاوه بر جوایز نقدی و قرارگرفتن در اولویت جذب مرکز نوآوری پارک علم و فناوری از حمایت‌های دیگری چون آموزش و مشاوره، اخذ تسهیلات تجاری‌سازی ایده و امکانات مورد نیاز برای تیم‌سازی و رشد ایده نیز بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6088767

دیگر خبرها

  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود